נעצרו חשודים בעוקץ של עשרות אזרחים יוצאי חבר העמים

בתום חקירה סמויה נעצרו גבר ואישה והם חשודים כי פיתו אזרחים תמימים לקחת הלוואות בריבית, אך לא סיפקו אותה ובמקום זאת דרשו תשלום של אלפי שקלים
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

המשטרה עצרה לחקירה גבר ואישה החשודים בשורת מקרי עוקץ של כספים על רקע מתן הלוואות בריבית וערבויות. בני הזוג התמקדו בעיקר ביוצאי חבר העמים, בית המשפט האריך את מעצרם בארבעה ימים. במשטרה קוראים למתלוננים נוספים שנפגעו מדפוס פעולה דומה, להגיש תלונתם בתחנת המשטרה הקרובה או בתחנת אשקלון.

חקירת המשטרה החלה בסוף השבוע האחרון במשטרת אשדוד, עם קבלת תלונותיהן של שתי נשים על כך שנפלו קורבן לעוקץ באלפי שקלים, לאחר שפנו באמצעות אתר אינטרנט, לאדם המציע שרותי הלוואות בריבית.

מדפוס הפעולה כפי שעולה מהחקירה, לאחר הפניה הראשונית דרך האתר לקבלת הלוואה, נדרש הפונה ליצור קשר עם חברה נוספת המספקת שרותי ערבות בגין ההלוואה המבוקשת, והוא מופנה לאתר נוסף, שם נדרש להעביר סכום כסף של אלפי שקלים, שבגינם יקבל לכאורה את הערבות המתבקשת להקמת ההלוואה.

נתפסו "על חם"

עוד עלה מפרטי החקירה, שהחשודים העומדים מאחורי 'העוקץ', שמו להם כיעד בעיקר אזרחים יוצאי חבר העמים. בפעילות מבצעית סמויה שרקמו חוקרי תחנת אשדוד לאור שתי התלונות שהגיעו לידיהם, הצליחו במהלך סוף השבוע לעצור גבר ואישה בשנות ה 40 לחייהם תושבי מרכז הארץ, בשעה שעל פי החשד ניסו לגבות כסף מאחת המתלוננות באמתלה של תשלום עבור שירותי הערבות. עד כה עולה גם החשד שהחשודים פעלו במוקדים שונים בארץ, ועקצו באותה שיטה עשרות קורבנות.

לאחר מעצרם, נחקרו החשודים בחשד לקבלת דבר במרמה ועבירות נוספות והם הובאו לדיון בבית המשפט, בדבר בקשת המשטרה להאריך את מעצרם ובסיום הדיון בית המשפט קבע כי קיים חשד סביר הקושר את החשודים למעשים המיוחסים להם והאריך את מעצרם בארבעה ימים. במשטרה קוראים למתלוננים נוספים שנפגעו מדפוס פעולה דומה, להגיש תלונתם בתחנת המשטרה הקרובה או בתחנת אשקלון.

____________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות