עוקץ השליחים: חשד להונאת כרטיסי אשראי בחברות שילוח

בתום חקירה סמויה עצרה יחידת הסייבר של להב 433 4 תושבי טירה בחשד שבאמצעות שליחים שהכניסו לחברות, אספו מידע על פרטי אשראי של לקוחות ועשו בהם שימוש
מעיין לביא |
אילוסטרציה

בתום חקירה סמויה שנמשכה מספר חודשים, נעצרו היום (יום ד') ארבעה חשודים ועוכב חשוד נוסף, ע"י יחידת הסייבר בלהב 433 בחשד לביצוע עבירות הונאה שונות באמצעות כרטיסי אשראי ואתרים מתחזים.

הבוקר עם המעבר לחקירה גלויה, נעצרו 4 חשודים ועוכב חשוד נוסף (תושבי טירה) לחקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירות חדירה לחומר מחשב, הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף.

תשתית פישינג

על פי החשד, החשודים המרכזיים, כל אחד על פי חלקו ותפקידו, פעלו לקדם תשתית פישינג (דיוג) אשר נועדה לאיסוף פרטי לקוחות ופרטי כרטיסי אשראי מאזרחים בישראל.

במשטרה טוענים כי החשודים "החדירו" שליחים מטעמם אשר הועסקו בחברות השילוח, ובאמצעות אותם שליחם השיגו פרטי התקשרות עם לקוחות להם מסרו כרטיסי אשראי.

בנוסף, מתוך החומרים שהצטברו ביחידת הסייבר, עולה כי החשודים ביצעו פעולות של משיכת כסף מזומן מחשבונותיהם של הקורבנות בסכומים הנאמדים באלפי שקלים.

בהתאם לצורכי החקירה, יובאו החשודים, במהלך היום, לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון עם בקשה להארכת מעצרם.

המשטרה: שימו לב!

המלצות משטרת ישראל למניעת קורבנות רשת בעבירות "פישיניג": לבצע כניסה לחשבונות ואתרים רק באמצעות הלינק הרשמי ובאמצעות האתרים האמתיים והמאובטחים, יש לשים לב לזהות השולח. אם קבלתם הודעה/מסרון חשוד המבקש לעדכן פרטי תשלום, מומלץ לוודא מול החברה השולחת. בכל מקרה בו יש ספק, מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של החברה מחדש, בדרך המקובלת באמצעות הדפדפן ולא באמצעות הקישור שהתקבל בהודעה.

במשטרה גם מדגישים כי מומלץ להוריד תוכנה רק מאתר רשמי ויש לשים לב לשורת הכתובת בדפדפן ותשומת לב לכתובת האתר (לעיתים יכולה להיות כתובת נחזית אפילו בשינוי של תו אחד). כמו כן יש לשים לב האם האתר מאובטח. באתר מאובטח בדרך כלל מופיע סמל של מנעול ירוק וכתובת האתר מתחילה באותיות https.

עוד בפלילים: חברו של מייק בן ארי הורשע כי סייע לו לברוח מהארץ

מוקדם יותר היום (יום ד') פורסם כי שופט בית המשפט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה, הרשיע את נחום אייזנשטאט, חברו של מיכאל (מייק) בן-ארי, בעבירות שיבוש מהלכי משפט והפרת הוראה חוקית בצוותא, וכן בעבירות לפי חוק הדרכונים – מעשים שאפשרו לבן-ארי, החשוד בהונאה בהיקף של מאות מיליונים כלפי מאות לקוחות, לברוח מן הארץ. אייזנשטאט הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, לאחר הליך גישור.

על פי ההסדר, הצדדים יבקשו בהסכמה מבית המשפט לגזור על אייזנשטאט עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבירות שירות, קנס של 50 אלף שקל ומאסר על-תנאי. ההסדר על העונש כפוף לאישור בית המשפט.

_____________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות