עתירה נגד חולדאי: תיישם את מתווה פינוי התחנה המרכזית"

ארגון מגמה ירוקה ביחד עם חברי מועצה, מייחסים לכוונתו של ראש העיר לדחות את הפינוי מניעים זרים ודורשים ממנו לפעול: "נסיגתו מהמתווה מביאה לסיכולו"
רונן לוי |
התחנה המרכזית בת"א, צילום: פלאש 90

לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגשה עתירה נגד ראש ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, על ידי חברי מועצת העיר וארגון מגמה ירוקה, כנגד דחיית המתווה לפינוי התחנה המרכזית. בעתירה מבקשים העותרים מבית המשפט להורות לראש העירייה רון חולדאי ולעירייה לדבוק במתווה לפינוי התחנה המרכזית שסוכם מול משרדי הממשלה לפנותה עד לסוף שנת 2023 למתחמים חלופיים. לחילופין, מבוקש לייצר מתווה חלופי לפינוי מלא עד לתאריך היעד.

על פי העתירה, התחנה המרכזית החדשה בתל אביב הינה "המפגע המרכזי במטרופולין תל-אביב, מבנה עצום ממדים הממוקם בלב שכונת מגורים, נווה-שאנן, ואשר הוביל ליצירת מטרדים רבים וקשים ולדרדור השכונה והאזור כולו. מיקומו של מסוף האוטובוסים המרכזי של המטרופולין במבנה זה, והתנועה המסיבית של אוטובוסים מונעי דיזל במקום, הנעים על גבי רמפות בטון העולות למבנה לצד ובסמיכות לבנייני מגורים, מייצרים במקום זיהום אוויר קשה".

לדברי העותרים, סמנכ"לית המשרד להגנת הסביבה קבעה לגבי המתחם כי מדובר "במפגע זיהום האוויר החמור ביותר בישראל". כמו כן מציינים העותרים כי בשל הזנחה קשה של המתחם, לה אחראית חברת הניהול, וליקויי בטיחות חמורים בו שאף הובילו להוצאת צו סגירה למקום, חלק מקומות המבנה נטושות כליל והוא מהווה מוקד לפשיעה, סחר בסמים וזנות, לצד מטרדי רעש ולכלוך".

רון חולדאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מפגע בלב העיר

העותרים מאשימים את ראש העירייה, חולדאי, בשיקולים זרים, כאשר לטענתם הוא מתעלם מנתונים מובהקים המעידים על עוצמת זיהום האוויר, כזכור החמורה ביותר בישראל, מהמפגעים הבטיחותיים במבנה וממצוקתם הקשה של תושבי האזור והנוסעים כולם, שיקולים אשר קודם לכן עמדו בבסיס החלטתו לפעול לפינוי התחנה המרכזית. ככל שנותר להם זכר, האיזון בינם לבין השיקולים שהובילו לביטול המתווה לקוי בצורה קיצונית.

"נסיגת ראש העירייה מהמתווה הביאה לסיכולו, וככל הידוע לעותרים – אין כל מתווה חלופי מוסכם וגם השיחות בין הצדדים למתווה חלופי הופסקו או שהן מתנהלות בעצלתיים. לכאורה הודיעו ראש העירייה ושרת התחבורה בהודעה משותפת על מתווה חלופי, אך למיטב הידיעה, ובשל סירוב הרשויות לספק מידע לתושבים, נראה שמדובר בסיכום כללי שכולל הצהרת כוונות בלבד ולא במתווה ישים; וכי הצגתו כ'מתווה חלופי' הינה אמצעי לריכוך ההודאה בקריסת המתווה ותו לאו", נכתב בעתירה.

______________________________________________

עו"ד ראיס אבו סייף

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות