חשד: פרץ לביתה של קשישה ושדד אותה באלימות

המשטרה טוענת כי החשוד נכנס לביתה של אישה כבת 80, המתגוררת בגפה בבית חנינא בירושלים, תקף ופצע אותה ונמלט מהמקום לאחר שגנב שעונים ומסמכים
אייל חן |
ביתה של הקשישה שנשדדה. צילום: משטרת ישראל

שדד באלימות אישה ערירית בת 80 שנאבקה בו לאחר שפרץ לביתה, ונעצר על ידי המשטרה: בתום חקירת המשטרה שהחלה בעקבות פריצה לדירה בבית חנינא בירושלים ותקיפת הקורבן, הוגשה בסוף השבוע האחרון הצהרת תובע לקראת כתב אישום שיוגש היום (יום א') נגד חשוד במעשה השוד והפריצה לבית הקורבן

לפני כשבועיים, פתחה המשטרה בחקירה בעקבות דיווח על אודות שוד קורבן בת 80 אשר גרה בגפה בבית חנינא בירושלים, על ידי שני חשודים שאחד מהם תקף את הקורבן שהתעמתה איתו וכתוצאה מכך, הקורבן פצעה אותו בפניו והוא נמלט מהמקום תוך שהוא גונב שעונים ומסמכים.

שוטרי תחנת שפט, ערכו סריקות ואיתרו את רכבו של החשוד, בשנות ה-50 לחייו, תושב בית חנינא, והוא נעצר והועבר לחקירה. לאחר ביצוע פעולות חקירה בסוף השבוע האחרון, הוגשה הצהרת תובע נגד החשוד ומעצרו הוארך עד היום, לקראת כתב אישום הצפוי להיות מוגש נגדו על ידי הפרקליטות.

קנה מנגד בצה"ל 16 ארגזי רימונים – נידון ל-5 שנות מאסר

מוקדם יותר היום (יום א') פורסם כי שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, דנה כהן-לקח, גזרה על שי משה, תושב המועצה האזורית מטה יהודה, 5 שנות מאסר, מאסר על תנאי וקנס בסך 10 אלף שקלים וזאת לאחר שהורשע לפי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של רכישת נשק ונשיאה והובלה של נשק בצוותא.

על פי כתב האישום המתוקן בסוף שנת 2020 הנאשם קשר עברייני עם נגד קבע בצה"ל לפיו הנגד יגנוב מצה"ל ארגזים של רימוני הלם ויעבירם לנאשם תמורת 2,500 שקלים לכל ארגז. במהלך הקשר העברייני הנגד נהג לשלוח לנאשם תמונות של היצע הנשק במכולה עליה היה אמון, וזאת כדי שהנאשם יתרשם מהסחורה הפוטנציאלית אותה הנגד יכול לגנוב. במהלך השנים 2021-2020 הנגד מכר לנאשם ארבעה משלוחים של כ- 16 ארגזי רימונים אותם גנב מצה"ל.

בשלב הטיעונים לעונש עתר התובע לקבוע בעניינו של הנאשם מתחם עונש הולם בין 8-4 שנות מאסר בפועל ולגזור עליו 6 שנות מאסר, זאת לאור מאבק הפרקליטות במיגור תופעת החזקה וסחר בכלי נשק לא חוקיים בציבור.

השופטת כהן-לקח, קבעה בגזר הדין כי "הערכים המוגנים במסגרת עבירות נשק, ובכללן עבירות של רכישת נשק וכן נשיאה והובלה של נשק בהן הורשע הנאשם, הם הגנה על שלום הציבור וביטחונו, וכן שמירה על שלמות גופו ורכושו של אדם. זאת נוכח התוצאות הקשות שעלולות להיגרם בגין שימוש בנשק על ידי מי שאינו מיומן בכך, או על ידי גורמים עבריינים או גורמי טרור שהנשק עלול לעבור מיד ליד ולהגיע אליהם".

________________________________________________________________

עו"ד מיכאל כרמל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות