חשד להונאת מס: ניהל עסק וקיבל דמי אבטלה במקביל

חקירה של רשות המסים ושל הביטוח הלאומי הובילה למעצרו של תושב בני ברק בחשד שהפיץ חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים בעודו מצהיר בפני הרשויות כי הינו מובטל
גילי סיוון-כהן |
לשכת התעסוקה בירושלים. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

משרד חקירות מע"מ חיפה ברשות המסים, במשותף עם אגף החקירות בביטוח הלאומי בסניף בני ברק, עצרו את תושב בני ברק, החשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-17 מיליון שקלים, שבגינן דרש החזר מס תשומות בהיקף של כ-3 מיליון שקלים.

החקירה החלה לאחר שהתעורר חשד בחקירות מע"מ חיפה, כי החשוד, שפתח עסק לבלדרות במאי 2021, מקזז הוצאות בסכומים גבוהים ללא אסמכתאות או באמצעות חשבוניות פיקטיביות, מבלי שעשה בגינן עבודה כלשהיא. בירור שנערך עם ביטוח לאומי, העלה כי לאורך שנת 2021, במקביל להפעלת העסק, קיבל החשוד דמי אבטלה והחל מחודש נובמבר אף פנה לקבלת דמי הבטחת הכנסה.

לאחר שאותרה כתובתו של החשוד נערך חיפוש אחר מסמכים בביתו. כאשר נשאל היכן החשבוניות שעל בסיסן דרש החזרי מס תשומות, השיב החשוד כי הן נגנבו ממנו. מהחקירה עולה, כי בזמן שהחשוד ניהל עסק עם הכנסות של מיליוני שקלים, לכאורה, הוא גם דרש במקביל דמי אבטלה ודמי הבטחת הכנסה מביטוח לאומי.

בתום חקירתו, החשוד הובא בפני שופט ושוחרר בתנאים מגבילים. החקירה ברשות המסים ובביטוח הלאומי בעניינו עודנה נמשכת.

עוד בפלילים: האם חבר שהתלווה לעסקת סמים יורשע בסיוע?

זה יכול לקרות לכל אחד. חבר ביקש מצעיר שיצא עימו לבלות להקפיץ אותו לתחנת דלק כי הוא צריך לתת שם חבילה לאדם אחר. בזמן השהייה בתחנת הדלק קפצו עליהם שוטרים ועצרו את השניים ואת החבר בחשד שסייע למכור סמים. בימים האחרונים, שופטת בית משפט השלום בתל אביב, שלומית בן יצחק, זיכתה את הצעיר וקבעה כי היו סתירות בין השוטר והמתנדב שעצרו את הנאשם, המשטרה לקחה מתחנת הדלק סרטים מהשעה לא נכונה, וגם דחתה את הטענה שהנאשם יכול היה להריח את הסמים מאחר והשקית היתה אטומה.

בית המשפט קבע, כי על אף שהיסוד העובדתי של הסיוע התקיים, הרי שאף פרט משלושת רכיבי היסוד הנפשי של הסיוע לא הוכח, ובראש ובראשונה לא הוכחה מודעותו של הנאשם לכך שחברו התכוון לבצע עסקת סמים. זאת, על אף ואולי בשל כך שהנאשם הודה כבר מלכתחילה כי הוא יודע שחברו עוסק לעתים בסמים.

בית המשפט ציין כי "לא היתה אף עצימת עיניים", ואף אם הנאשם הבין בעת הכניסה לתחנת הדלק כי פניו של החבר לעסקת סמים, הרי שלא סיפק את הרכב מלכתחילה לעניין זה, ו"אין לצפות ממנו לעזוב את החבר בשלב זה ועל אף שהתגבש חשד כנגד הנאשם, הראיות שהציגה המדינה לא עברו את סף הספק הסביר".

_____________________________________________________

עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות