טלטל את בנו וגרם לו לעיוורון: "מעשים נפשעים"

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר 6 שנות מאסר ופיצוי בגובה 50 אלף שקלים על אב מאזור השרון שהורשע בתקיפה במספר מקרים של בנו, בעודו תינוק בן 4 חודשים: "מעשיו צריכים לגרור תגובה עונשית קשה למען יראו וייראו"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר שש שנות מאסר בפועל על אב מאזור השרון, שתקף את בנו הפעוט וגרם לו לעיוורון. בית המשפט קבע שהאב ישלם פיצויים בסך 50 אלף שקלים. על האם של הפעוט שהורשעה בעבירה של אי דיווח, נגזרו חצי שנה עבודות שרות.

על פי כתב האישום, בזמן שהיה התינוק בן כמה חודשים, נהג אביו לתקוף אותו, ובחלק מהמקרים גרם לו לחבלות של ממש. חלק מהמעשים התרחשו בנוכחות האם, והיא נהגה לחפות על האב. כך למשל, היא הלבישה את התינוק בבגדים ארוכים כדי להסתיר את החבלות שעל גופו. כמו כן האב נמנע לאורך כמה חודשים מהבאת בנו לבדיקה רפואית ומהיותו של הקטין בן ארבעה חודשים לערך, נמנעו הנאשם והאם מהבאתו למרפאת טיפת חלב להמשך מעקב וטיפול רפואי כמתבקש לקטין בגילו.

באחד המקרים, האב טלטל את הפעוט והעקבות כך הוא החל לפרכס ולאבד את הכרתו. האב והאם הזעיקו את מד"א ובבית החולים, נמצאו על גופו סימני אלימות, שריטות מרובות, סימנים שנראים כמו סימני נשיכה, סימני חבלה בלחי ודימום מוחי. התינוק הועבר כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים "דנה" לילדים באיכילוב, שם אובחנו בגופו דימומים מוחיים רבים טריים וישנים, ודימומים מרובים ומפושטים ברשתיות של העיניים וכן חבלה חמורה בעיניים. הוא עבר שני ניתוחים בעיניים ואושפז זמן ממושך בבית החולים. גם היום, חמש שנים אחרי, הוא עדיין סובל מפגיעה קשה בראייתו.

"אני לא עבריין"

האב עצמו כפר בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום שהוגש כבר לפני יותר מארבע שנים, אבל הורשע לאחר ניהול משפטו בעבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות כלפי בן משפחה.

"שיתפתי פעולה לאורך כל הדרך ועמדתי בכל החלטות בית המשפט. אני מאוד רוצה לראות את הבן שלי. שלוש שנים לא ראיתי אותו. אני מבקש להתחשב בנסיבות שלי. אני לא עבריין. פעם ראשונה שאני בבית המשפט. אני מבקש מבית המשפט להתחשב בחיים הקשים שהיו לי ולרחם עליי", אמר האב במסגרת הטיעונים לעונש.

בגזר הדין ציין בית המשפט את חומרת הפגיעה של האב בבנו וצוין כי "אין לתאר במילים את חומרת הפגיעה של אב בבריאותו ובשלמות גופו של בנו הקטין, עד כדי העמדתו במצב חמור של עיוורון כתוצאה מדימומים מוחיים בעיניו ובמוחו שאף סיכנו את חייו. קטין בן מספר חודשים בלבד, הותקף ללא רחם שוב ושוב על ידי אביו מולידו בביתו-מבצרו, במקום בו אמור היה להיות מוגן מפני פגעי העולם, וזאת עד שבסופו של דבר, כתוצאה מטלטולו על ידי האב נגרמו לו חבלות חמורות… מעשיו הנפשעים של הנאשם כלפי בנו הרך וחסר הישע צריכים לגרור תגובה עונשית קשה והולמת למען יראו וייראו".

___________________________________________________

עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות