3 נאשמים באונס באישה בעלת מוגבלות בתחנה המרכזית בת"א

2 שוהים בלתי חוקיים ותושב מזרח ירושלים נאשמים כי בחודש שעבר נתקלו באישה, כבת 40, באזור התחנה, גררו אותה למרתף במקום, ביצעו בה עבירות מין ושדדו ממנה את כספה
אייל חן |
התחנה המרכזית בתל אביב. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום חמור ומזעזע נגד מוחמד קצאץ, בן 22, אמין דרבאס, בן 24 ונחלה צהיב בן 23, בגין עבירות אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים. זאת לאחר שביצעו עבירות מין באישה בעלת מוגבלות בתחנה המרכזית החדשה בת"א. כתב אישום זה מצטרף לשני תיקים אחרים בהם הוגשו כתבי אישום בגין אונס של נשים בעלות מוגבלות באזור דרום תל אביב.

מכתב האישום, עלה כי בחודש שעבר, ב-29 בדצמבר 2021, הגיעה האישה, כבת 40, בעלת מוגבלות שכלית והתפתחותית לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב-יפו. השלושה נתקלו בה ולקחו אותה למרתפי התחנה. שם, כך לפי המתואר באישום, היא נאנסה באכזריות ובאלימות על ידי שלושת הנאשמים, ואף נשדדה על ידי קצאץ.

לאחר המעשים, הותירו הנאשמים את המתלוננת לבדה באחד מהחדרים הצדדיים בתחנה המרכזית. כתוצאה מהמעשים, נגרמו למתלוננת חבלות גופניות. לשלושת הנאשמים מיוחסות עבירות של אינוס, מעשי סדום בנסיבות אינוס ומעשים מגונים בכוח לקצאץ וצהיב מיוחסת עבירה של כניסה לישראל שלא כדין ולקצאץ אף מיוחסת עבירת שוד.

מה קורה בתחנה המרכזית?

לאחרונה הוגש לבית המשפט המחוזי, כתב אישום כנגד שני נתינים זרים בגין אונס ומעשה סדום בצעירה בעלת מוגבלויות. על פי אותו כתב האישום, ב-31 בדצמבר 2021 צעירה בעלת מוגבלויות שכליות ונפשיות, אשר הגיעה לבדה לתחנה המרכזית החדשה בדרום תל אביב, נלקחה מהמקום על ידי נתין זר. בהמשך לכך, נאנסה באלימות בדירה שבדרום תל אביב בידי אותו הנתין ונתין זר נוסף.

כתב אישום נוסף, הוגש נגד צעיר מתל אביב, אשר פגש נערה כבת 17 במועדון בדרום העיר, השניים יצאו מהמועדון, שם בחניה הוא ביצע בה עבירות מין.

העליון הותיר על כנו את עונשו של מורשע באונס

הרכב שופטי בית המשפט העליון הותיר על כנם את הרשעתו של הנאשם תומר ליברטי באונס כוחני שביצע בצעירה בת 19, וכן את העונש שנגזר עליו – 9 שנות מאסר בפועל ופיצוי לנפגעת העבירה. "מעשיו של הנאשם פגעו במתלוננת באופן כה עמוק, עד שלא עלה בידיה למצוא את הכוחות להופיע לפנינו במועד הדיון בערעור (בהיותה משיבה לעניין גובה הפיצוי הכספי שנפסק לה) מחשש כי הדבר ירע את מצבה הנפשי. אין לנו אלא לקוות כי פסק דין זה, המאשרר את קביעותיו העובדתיות של בית המשפט המחוזי על אודות נכונות גרסתה והאמון שיש להקנות לה, יסייע לה, ולו במעט, לשקם את חייה", נכתב בפסק הדין.

קבוצת אימפקט מחבקת נפגעות ונפגעי עבירה. אם נפלת קורבן לאלימות מינית, אתם לא לבד, אפשר לפנות אל: קווי החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202, ולנפגעי תקיפה מינית 1203

____________________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות