מעצב השיער, הלקוחה המאוכזבת והאיומים מארגון הפשע

ספר מאזור המרכז טוען כי נפל קורבן ללקוחה מהגיהינום שלא רק שלא שילמה על תוספות השיער שלה, היא גם העלילה עליו אונס במשטרה ופנתה לחמולת ג'ואריש כדי שיטילו עליו אימה מה שהוביל אותו לסגור את בית העסק שלו
רונן לוי |
אילוסטרציה Envato

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה תביעת לשון הרע, בסך רבע מיליון שקלים, על ידי מעצב שיער שטען לנזקים שנגרמו לו, על ידי פרסום לשון הרע, בכוונה להרע על ידי הלקוחה שלו. בין השאר על ידי הגשת תלונות שווא למשטרה בהתבסס על עובדות כוזבות וכן פרסום על ידי ביטוי שיש בו לשון הרע בכוונה להרע ובפרהסיה. לדבריו, הוא נפל קורבן ללקוחה מהגיהינום, שלא די שלא שילמה על תוספות השיער שהתקין לה, היא התלוננה עליו תלונת שווא למשטרה, פנתה לגורמים עבריינים כדי שיפחידו אותו והוא נאלץ לסגור את המספרה שלו בעיצומה של מגפה עולמית, מגפת הקורונה.

על פי התביעה, לפני כשנה וחצי התובע פתח מספרה ועוד באותו יום הגיעה הנתבעת אל המספרה וביצעה צביעת שורשי השיער. בסוף הצביעה הבהירה לתובע כי אין לח כסף לשלם לו וכי היא הולכת לכספומט הסמוך לעסק למשוך כסף לשם כך – אולם לאחר שיצאה לא שבה לשלם. מאידך טרם יציאתה מהעסק נדברו הצדדים בדבר האפשרות לבצע תוספות שיער עבור הנתבעת לקראת אירוע שבו היתה אמורה להשתתף. התובע הביע דעתו כי לנתבעת ידרשו 3 חבילות שיער לתוספת – אולם לאור מחירה של כל חבילה העדיפה הנתבעת להסתפק בשתי חבילות.

למחרת בבוקר סר התובע אל ספק תוספות שיער בהרצליה ורכש עבורה את החבילות המבוקשות תוך שהוא מבהיר כי מחיר כל חבילה 1200 שקלים וכי על הנתבעת לשאת בעלות זו ואף בעלות הטיפול ביום הקודם שטרם שולמה.

מספר שעות לאחר מכן, כך מפורט בתביעה, הגיעה הנתבעת אל המספרה ובוצעה תוספת השיער אולם הנתבעת לא היתה שבעת רצון מכמות התוספת על כן התובעת במספרה ונסע בקטנוע אל העסק בהרצליה ורכש תוספת נוספת – חזר אל המספרה והוסיף אותה לשיער הנתבעת. הנתבעת שילמה חלק מהתשלום הנדרש אולם חזרה על הסיפור לפיו היא הולכת לכספומט אך לא שבה.

לא שילמה, כן איימה

לדברי התובע, כעבור כמה ימים הוא התקשר לנתבעת ודרש את התמורה המגיעה לו אשר לא שולמה כאמור. בשיחת הטלפון הגיבה הנתבעת בהרמת קול ובקללות וסיימה באיום: "יא בן * אני אסבך לך את החיים". בשיחת טלפון נוספת השיב בנה של הנתבעת ושיקר בטענה שאינה בבית באותה עת.

התובע נועץ בידיד והחליט להגיש תלונה במשטרה. טרם הספיקו לעשות כן בעודו בעסקו עם מצלמת מעקב פתוחה הגיעה הנתבעת אל המספרה – הרימה קול לעברו תוך שהיא מעיפה ארצה את יומן הלקוחות בחנות ומאשימה את התובע "כאילו ניסה לאנוס אותה". באותה עת נפל מכשיר הטלפון מידיה של הנתבעת והתובע תוך שהוא חשוף למטר הצעקות השיב לה אותו.

התובע הזדרז לסור מיד אל תחנת המשטרה והחל בהגשת התלונה. בעודו בתחנה הגיעה שיחת טלפון אל התובע מאת תחנת משטרה אחרת ובה נקרא לחקירה בגין תלונה על אונס התובעת. החוקר בתחנה בה ישב התובע שוחח טלפונית עם חברות בתחנה האחרת והזדרז לנוכח חומרת התלונה לעצור את התובע בתחנה.

"התובע", נכתב בתביעה, "אדם נורמטיבי שזה עתה נעקץ על ידי הנתבעת מצא עצמו במעצר בן כמה שעות – עד כי לאור נתונים שנמסרו על ידי הנתבעת על אפיוני גופו של התובע – ושאין זה המקום לפרטם מחמת פרטיותו ועל מנת שלא לספק אמתלה נוספת לנתבעת לתלונת שקר – ולאחר שהתובע נאלץ לעבור חיפוש בעירום מלא תוך חדירה לפרטיותו שוחרר מיידית תוך הבנה שמדובר בתלונת שווא אולם נאלץ להפקיד לשם כך ערבות עצמית. באותה הזדמנות נבדקו סרטי המצלמה בעסק על ידי המשטרה ועדותו אוששה תוך שתלונת הנתבעת מופרכת מכל וכל".

תיק סגור

למרות סגירת התיק, נטען כי לאחר שחרורו מדי יום פקדה הנתבעת את עסקו של התובע והטרידה אותו ואת לקוחותיו דבר המתועד במצלמות האבטחה. עוד הטרידה הנתבעת את התובע טלפונית והפיצה דברי בלע אודותיו. אף סרטים אלו נבחנו במשטרה. התובע הגיש בקשה לצו הרחקה נגד הנתבעת אולם הנתבעת הפרה חזור והפר את צו ההרחקה. עוד פנתה הנתבעת אל אדם המקורב לחמולת ג'ואריש על מנת לאיים על התובע ולדרוש ממנו את הכסף בגין תוספת השיער ממנה לדברי אין היא מרוצה – וזאת למרות שאין הדבר אפשרי ולאור העובדה כי שילמה אך את חלקו של התשלום.

עוד טוען התובע, כי היה חשוף לאיומים. "כתוצאה מהטרדותיה הבלתי נלאות של הנתבעת את התובע נאלץ הוא בלב משבר הקורונה לסגור את עסקו שהיה מרכז חייו בארץ ומקור פרנסת משפחתו לאחר שהות ממושכת בחו״ל. עוד התמודד התובע עם עוגמת הנפש והמשבר שפקד אותו ואת משפחתו והיה ללעג בפני סביבתו ולקוחותיו עד שנאלץ כאשר רצה לעבור במספרה להתגנב בסמטה באישון ליל ולא להיות חשוף ללקוחותיו וללקוחות העסקים הסמוכים אשר הכניסה אליהם מחייבת מעבר דרך המספרה. התיק נגד התובע נסגר אולם התובע עדין מצוי בהליך שינוי עילת סגירת התיק על מנת לנקות את שמו ככל האפשר", צוין בתביעה.

___________________________________________________________

עו"ד ליאור שבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות