העליון הותיר על כנו את עונשו של מורשע באונס

ביהמ"ש דחה את הערעור שהגיש תומר ליברטי על הרשעתו באונס בת 19 וקבע כי ירצה 9 שנות מאסר ויפצה אותה ב-50 אלף שקל: "מקווים כי הדבר יסייע למתלוננת לשקם את חייה"
רונן לוי |
חשד: הכיר צעירה ברשת וביצע בה עבירות מין
אילוסטרציה

הרכב שופטי בית המשפט העליון הותיר על כנם את הרשעתו של הנאשם תומר ליברטי באונס כוחני שביצע בצעירה בת 19, וכן את העונש שנגזר עליו – 9 שנות מאסר בפועל ופיצוי לנפגעת העבירה. "מעשיו של הנאשם פגעו במתלוננת באופן כה עמוק, עד שלא עלה בידיה למצוא את הכוחות להופיע לפנינו במועד הדיון בערעור (בהיותה משיבה לעניין גובה הפיצוי הכספי שנפסק לה) מחשש כי הדבר ירע את מצבה הנפשי. אין לנו אלא לקוות כי פסק דין זה, המאשרר את קביעותיו העובדתיות של בית המשפט המחוזי על אודות נכונות גרסתה והאמון שיש להקנות לה, יסייע לה, ולו במעט, לשקם את חייה", נכתב בפסק הדין.

כעולה מהכרעת הדין, הנאשם, בן כ-40, הציג את עצמו כבן 30 והמתלוננת, בת כ-19, התכתבו בפייסבוק לראשונה בערב האירוע ותכננו להיפגש באותו הלילה ולצפות בסרט. המתלוננת הגיעה לביתו של הנאשם בקרית גת, בביתו, נישק הנאשם את המתלוננת ולאחר שנרתעה ואמרה לו שאינה מעוניינת, הוא לקח את הטלפון הנייד שלה ואמר לה שהיא לא הולכת לשום מקום. המתלוננת ביקשה ללכת, אך הנאשם תפס אותה בכוח ובעל אותה באכזריות חרף התנגדותה, תוך שהוא חוסם את פיה ואומר לה "אצל תומר ליברטי, הכל אצלי בכוח".

בית המשפט המחוזי בב"ש, לאחר ניהול הוכחות, נתן אמון מלא בגרסת המתלוננת והרשיע את הנאשם בעבירת אינוס. בית המשפט המחוזי השית עליו עונש של 9 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 50 אלף שקלים למתלוננת.

"אירוע אכזרי וכוחני"

הנאשם ערער לבית המשפט העליון, הן על עצם הרשעתו והן על העונש. הפרקליטות, ביקשה מבית המשפט העליון לדחות את ערעורו של הנאשם, שכן, לעמדת המדינה, הכרעת הדין מעוגנת היטב בחומר הראיות ונסמכת על ממצאי מהימנות ברורים וחד-משמעיים. בית המשפט העליון קיבל כאמור את עמדת הפרקליטות, דחה את כל טענותיו של הנאשם ודחה את הערעור.

"אין לפנינו כל סיבה להתערב בהעדפתו הברורה של בית המשפט המחוזי את גרסתה של המתלוננת, על פני גרסתו של המערער ואני מקבל את קביעותיו של בית המשפט המחוזי אשר מצא כאמור את מהימנותה של המתלוננת ללא דופי, ומנגד את עדותו של המערער כבלתי אמינה, בלשון המעטה", קבע בית המשפט העליון בפסק הדין. ביחס לגזר הדין, קבע בית המשפט העליון כי מדובר באירוע אכזרי וכוחני ועל כן הענישה צריכה להיות בהתאם.

כמו כן, דחה בית המשפט את טענת הנאשם, לפיה מדובר במקרה של "שינוי לבבות", שבו האונס מתבצע לאחר שהאישה חוזרת בה מהסכמתה המוקדמת לקיום יחסי מין, שכן במקרה זה המתלוננת לא הביעה רצון בקיום מגע מיני בשום שלב ואף הביעה את התנגדותה הברורה למעשיו של הנאשם מן הרגע הראשון. בית המשפט העליון הכיר בפגיעה העמוקה שהנאשם גרם למתלוננת ודחה כאמור גם את הערעור על גובה הפיצוי שנגזר עליו לשלם לה.

קבוצת אימפקט מחבקת נפגעות ונפגעי עבירה. אם נפלת קורבן לאלימות מינית, אתם לא לבד, אפשר לפנות אל: קווי החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202, ולנפגעי תקיפה מינית 1203

__________________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות