שוטר תובע גולשים ברשת: "לכנות אותי גזען – כמו לקרוא לי נאצי"

דניאל ויימן, שוטר במחוז דרום, תובע פיצוי של 300 אלף שקלים מ-7 תושבי הפזורה מהם ביקש לעטות מסכה. לדבריו, בעקבות המקרה הם הכפישו אותו ברשתות החברתיות
גילי סיוון-כהן |
פייסבוק

השוטרים ממשיכים להגיש תביעות לשון הרע נגד אזרחים אשר לטענתם משמיצים אותם ברשת. דניאל ויימן, שוטר במחוז דרום, המתגורר בנתיבות, הגיש תביעת לשון הרע בסך 300 אלף שקלים נגד 7 נתבעים, אשר בין השאר כינו אותו ברשת 'גזען' ולטענת השוטר זה כאילו כינו אותו 'נאצי'.

על פי התביעה, בחודש אוגוסט האחרון, במהלך סיור אכיפת נהלי הקורנה מכוח תקנות החירום בעיר באר שבע הבחין השוטר ויימן, באשה ממוצא בדואי שאינה עוטה מסיכה אלא רעלה, על כן הסביר לאחרונה את חשיבות עטית המסכות כאמצעי להגנה בפני העברת המחלה מאדם לאדם, בפרט במקומות סגורים או התקהלויות.

בקשתו של השוטר והסבריו, גררו לטענתו תגובה מצד אחת הנתבעות, אשר פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה את שמו ותמונתו של התובע לרבות מה שטוען השוטר בתביעה דברי שקר, המציגים אותו באור שלילי בין היתר כגזען כמשמעותו לטענת השוטר כ"נאצי".

"חששתי שיפגעו בי"

בעמוד הפייסבוק של הנתבעת, טען השוטר, כי היא תיארה בצורה כוזבת את אשר כביכול אירע ואף קראה לחבריה "לרבן את הגזענים חללו". לדברי השוטר, זו "השתמשה בביטוי המהווה פגיעה בתובע ובמקרה זה, על רקע ההקשר שבו נאמר ופורסם, השפיל, פגע וביזה את התובע בהיבט הסובייקטיבי והאובייקטיבי כאחד".

בפרסומים צוין שמו המלא של התובע ותמונתו, מדובר בפרסום כוזב וחמור המהווה, על פי משמעותו בעיני האדם הסביר, פרסום לשון הרע כהגדרתו בחוק לשון הרע, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתובע, שוטר במשטרת ישראל שהפרסומים מתייחסים להתנהגות במהלך ביצוע תפקידו.

"יוער", כך נכתב בתביעה, "כי הנתבעת מצאה בתובע טרף קל ואין מדובר בפרסום בתום לב אלא בפגיעה מכוונת בו, מתוך כוונה לבזותו, להשפילו לעשותו מטרה לשנאה, לבוז לו וללעוג לו וכפועל יוצא להוציא דיבתו תוך רצון ברור לסחוף קבוצה גדולה ככל הניתן אשר תצטרף למסע הכפשות".

"פרסומיה של הנתבעת", נכתב עוד, היוו כר פורה לנוספים ואחרים להשתלח בו עד כדי חשש של ממש בדבר פגיעה בשלומו והכל על לא עוול בכפו. כאשר בנוסף לביטוי גזען התווסף הביטוי 'חולירע' ע״י הנתבעת 4 שהינם בגדר פרסום לשון הרע, כהגדרתו של מושג זה בחוק לשון הרע… דברי הבלע אותם פרסמו כמתואר לעיל וזכו לשיתופים רבים וגררו אחריהם תגובות קשות מצד הנתבעים 2-7 ואף הגיעו לעיניהם של רבבות ומהווים לשון הרע".

_________________________________________________________________

עו"ד ליאור שבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות