תביעה: "גבר שהכרתי ניצל אותי ושלח סרטוני עירום לקהילה שלי"

תושבת ב"ש דורשת פיצוי של 384 אלף שקלים על פרסום לשון הרע נגדה ופגיעה בפרטיותה לאחר שתיעוד שלה הופץ בקבוצות וואטסאפ בהן היא ובני משפחתה חברים
גילי סיוון-כהן |
טלפון נייד מכשיר רשת חברתית
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום באשקלון, הוגשה תביעת לשון הרע ופגיעה בפרטיות בסך 384 אלף שקלים, של תושבת באר שבע נגד גבר תושב אשדוד שלטענתה ניצל אותה ופגע קשה בשמה כאשר העביר סרטוני וידאו עירום שלה לקבוצות ווטסאפ תוך שהוא מתרברב בדברי תועבה באמהרית.

על פי התביעה, התובעת גרושה כבת 50, המקבלת קצבת נכות והנתבע יצר קשר עימה והציג מצג אשר התברר כמצג שווא, כאילו הוא גבר גרוש מחפש קשר רציני על מנת להתמסד שוב ולהתחתן. התובעת קיימה עם הנתבע כמה שיחות טלפון בהן הבטיח הבטחות שונות שאף הן התגלו כהבטחות כוזבות. בלשון חלקלקה ותוך ניצול "קסמו" היו דבריו מאוד משכנעים. התובעת ציינה בפני הנתבע מספר פעמים כי יש לה ילדים והיא לא ששה להכניס גברים לחייה, אלא אם מדובר בקשר מהותי ורציני.

הנתבע, כך צוין בתביעה, במסגרת תוכניתו, הבהיר כי הוא מבין זאת, הבטיח להיות אב טוב לילדי התובעת ואף הצהיר כי גם לו יש ילדים ושהוא מבין את המורכבות. הקשר התפתח, התובעת בטחה בנתבע, נפגשה עמו, התרשמה כי הוא אדם רציני ובשלב מסוים החל קשר אינטימי. לתדהמת התובעת, כאשר שהתה בדירה השכורה בה מתגורר הנתבע, לאחר שקיימו יחסים אינטימיים כאשר התובעת מתלבשת במקלחת, הנתבע ללא אישורה וידיעתה, צילם אותה צילום וידאו תוך שהוא מתרברב בדברי תועבה באמהרית.

פגיעה בכבודה של המשפחה

"לדאבון לב התובעת", כך נכתב בתביעה, "כלל התיעודים אודות הסרטון שנשלח לקבוצות ואנשים שונים אינו בנמצא והתובעת מבקשת להסתמך על עדים. התובעת, לה לקות שמיעה מרחוק, סבורה היתה שהוא מדבר על עניין אחר וענתה לו ללא כל קשר לדברי התועבה שלו, 'כן, אנחנו קודם נקנה טבעת, נתחתן ורק אחר כך תבוא אליי, שזה יהיה מסודר וכו", הכל באופן מנותק לגמרי מדברי הנתבע כפי שניתן לראות מדברי הנתבע המלווים את הצילום הוא מציג את התובעת כמי שהגיעה אליו רק לצרכי סקס, כאישה זולה תוך תיבול האמור בגסויות. יודגש, בזמן אמת התובעת לא שמעה את הנתבע".

לטענת התובעת, הדבר נגלה לה בעת שהיא משתקמת מתאונה. אז החלו להגיע אליה שיחות טלפון מחברות ובני משפחה על פיהן היא "מככבת" בסרטון מביך מאוד בקבוצות "וואטסאפ" שונות של הקהילה שלה והסרטון שהפיץ הנתבע הגיע לאלפי אנשים.

"מובן שהתובעת חשה מושפלת, פגועה מאוד, מובכת, נעלבת, חשה שהנתבע ממש שופך את דמה", נכתב לבית המשפט. במצבה, הדבר פגע בה נפשית קשות, כמו גם פיזית בהיותה גם כך חלשה מאוד, הנתבע כדברי התובעת "ריסק אותי".

הסרטון הגיע גם לאחיה ואחיותיה של התובעת. "מדובר ממש בפגיעה בכבוד כל המשפחה", נכתב עוד בתביעה. "מדובר במשפחה מאוד מכובדת בקהילה. ומעשי הנתבע פגעו אנושות גם בכבוד התובעת וגם בכבוד בני משפחתה. הדברים הגיעו אף לילדי התובעת. המצב שנוצר הרג אותי וגרם לי לצער עמוק. הייתי מבוהלת ועד עכשיו אני מפחדת לצאת מהבית מהבושה הגדולה. כולם פשוט ראו את זה".
___________________________________________________________

עו"ד ליאור שבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות