כתב אישום נגד תוקף ח"כ מאיר פורוש

משה איראם, 44 מי-ם, נאשם כי בחודשים האחרונים תקף, איים וביזה אנשי ציבור בכירים בעדה החרדית במטרה להרתיע אותם מלקדם עמדותיהם ופסיקותיהם ההליכתיות
דניאל בן חמו |
משה איראם, הנאשם בתקיפת ח"כ פורוש, בדיון בביהמ"ש, צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים, הוגש כתב אישום נגד משה איראם, בן 44 ואלחנן אורן, בן 18, תושבי ירושלים וצפת, בגין פעילותם כנגד אישי ציבור בכירים בחברה החרדית ובין השאר בגין תקיפת ח"כ מאיר פורוש. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של משה איראם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בעניינו של אלחנן אורן ביקשה הפרקליטות להורות על מעצר בית מלא הכולל איזוק אלקטרוני. הרקע למעשים, לפי האישום, היה אידיאולוגי במטרה להרתיע את אנשי הציבור מלפעול ולקדם את עמדותיהם ואת פסיקותיהם ההלכתיות.

על פי כתב האישום, במהלך החודשים אוגוסט עד דצמבר בשנה שעברה, פעל משה איראם כנגד אישי ציבור בכירים בחברה החרדית, בין היתר, נגד חבר הכנסת מאיר פרוש, בעצמו ובאמצעות הפעלת אנשים מטעמו וביצע עבירות שונות כנגדם: תקף, ביזה, איים עליהם, ובשני מקרים סחט בכוח ובאיומים, כל זאת ממניע אידיאולוגי, על מנת להרתיע אותם מלפעול ולקדם בציבור את עמדותיהם ואת פסיקותיהם ההלכתיות.

בנוסף, הנאשם אלחנן אורן, ביצע בשליחותו של איראם מספר פעולות פגיעה ברבנים, וזאת עבור בצע כסף, בסכומים שנעו בין 100 ל-2,000 שקלים בעבור פעולה. איראם קבע והנחה את אורן בדבר יעדי הפגיעה, סיפק לו הנחיות ואמצעים לביצוען, וכן את המסרים המאיימים שעליו להעביר במסגרת פעולות הפגיעה ברבנים. בהמשך, ביקש איראם מאורן שיסייע לו באיתור אדם שיהיה מוכן לבצע עבורו רצח תמורת תשלום ולאחר שמסר לו פרטים שונים, איראם בירר עמו את יכולתו להוציא אל הפועל רצח של גרושתו בלא להיחשף.

"פורוש הכניס גזרות לציבור החרדי"

על פי אחד האישומים, בחודש ספטמבר, שלח איראם את אורן לגזור את זקנו של ח"כ פרוש. איראם עשה כן מתוך מניע אידיאולוגי-דתי שכן ראה בח"כ פרוש מי "שמכניס גזרות לציבור החרדי".

איראם, נטען באישום, סיפק לאורן את המידע הנדרש לצורך ביצוע הפעולה, לרבות כתובת ביתו של ח"כ פרוש. תמורת פעולה זאת הבטיח איראם לאורן תשלום כסף, ושילם לו מקדמה של 1,000 שקלים. ביום האירוע, כך מתואר, יצא ח"כ פרוש מביתו לכיוון בית הכנסת, אורן הגיע למקום באמצעות קורקינט, ארב לח"כ פרוש, כשהוא מצויד במספריים, וכשהוא מכסה את פניו על מנת שלא יזוהה.

ח"כ פורוש במליאת הכנסת. צילום: פלאש 90

משהחל ח"כ פרוש ללכת לכיוון בית הכנסת, הלך הנאשם לפניו, הסתובב אליו ושאל אותו "האם אתה חבר הכנסת פרוש?" התקרב אליו, אחז בזקנו וחתך במספרים קצוות שערות מזקנו, וכן גרם לחתך בבד מעילו. ח"כ פרוש הגיב בצעקות רמות – "רשע רשע" , הדף אותו מעל פניו, והוא נמלט מהמקום.

בין שאר האישומים, אלעזר קנופף הינו מנהל העיתון החרדי "המודיע" מזה כ-10 שנים. "המודיע" תמך במתן חיסונים נגד נגיף הקורונה וציפורה קנופף היא אשתו של אלעזר ומתגוררת עימו בדירתם. בחודש ספטמבר האחרון, שלח איראם את אורן לרסס בגז פלפל את ציפורה קנופף וכן להעביר מסר מילולי מאיים – "זה מה שקורה למי שמתעסק עם עם ישראל". איראם יזם את התקיפה והאיום מתוך מניע אידיאולוגי-דתי והתנגדותו למתן חיסונים נגד הקורונה. תמורת פעולה זאת הבטיח איראם לאורן, תשלום כסף.

כסף תמורת תקיפה

אורן בהתאם להנחיותיו של איראם, הגיע אל הדירה כשהוא מצויד בגז-פלפל, וכשהוא מכסה את פניו על מנת שלא יזוהה, דפק על דלת הדירה ומשפתחה אחת מנכדותיה של ציפורה, ביקש ממנה שתקרא לסבתא. אל הדלת הגיעה ציפורה, ואורן ביקש ממנה להתקרב, ומשעשתה כן אמר לה "אמרו לי להגיד לך ש…" והתיז גז פלפל לפניה ונמלט מהמקום. כתוצאה מריסוס הגז נגרמה לציפורה צריבה בעיניה וכן נגרמה צריבה בעיניים ל-א' נכדתה בת ה- 8.5. בסמוך לאחר ביצוע התקיפה בהתאם להוראותיו איראם לאורן בעד ביצוע הפעולה, סך של 200 שקלים במזומן.

כתב האישום מייחס לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של סחיטה בכוח, תקיפת זקן, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, נוהג במת שלא בכבוד, ולנאשם איראם גם ניסיון לקשירת קשר לרצח בנסיבות מחמירות, ניסיון לתקיפה הגורמת חבלה של ממש, וסחיטה באיומים.

____________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות