קשת יצאה צדיק?

שידורי קשת ימחקו כל זכר לתוכנית "יצאת צדיק" ששודרה בשנה שעברה ועסקה בבדיקת מוסכים, כך סוכם בפשרה אליה הגיע בעלים של מוסך עם ערוץ הטלוויזיה. בית המשפט העניק לפשרה תוקף.
חנן לוי |
חיים הכט - יצאת צדיק

תחילת הפרשה בחודש מרץ 2018 שודר בתוכנית "יצאת צדיק", תוכנית טלוויזיה פופולרית העוסקת ברמאויות ונוכלויות קטנות, על ידי כך שמפיקי התוכנית בוחנים בעזרת מצלמות סמויות תיפקוד של בעלי מקצוע לאחר שמבימיים תקלות פשוטות ומנסים לראות כיצד ינהגו בעלי המקצוע השונים.

בפרק בשם "הרשימה השחורה של המוסכים", שהוקדש לבדיקת אמינותם של מוסכי רכב באזור חיפה והצפון. בהפקת התוכנית יזמו תקלה קטנה ברכב ובדקו כיצד ינהגו המוסכים שונים.

במוסך תל-חנן, כך לפי כתב התביעה, שהגיש עו"ד בן קרפל,  פתרו במהרה את התקלה אולם בדיקה נוספת ומעמיקה יותר איתרה תקלה נוספת שדרשה תיקון. לאחר שהרכב היה מוכן הגיע מגיש התוכנית חיים הכט למקום עם צוות צילום והאשים את המכונאים בהמצאת תקלה נוספת וייקור הטיפול. לפי כתב התביעה, המכונאים ביקשו להעמיד אותו על טעותו, והוא היה נכון להשתכנע, אולם עורכת התוכנית שרית לוי סירבה לסגת.

בתוכנית עצמה הוצגו מכונאי מוסך תל חנן כנוכלים. נטען כי המכונאים "עקצו" את הלקוחה. במוסך טענו כי התוכנית הסבה להם נזק של ממש והגישו באמצעות עו"ד בן קרפל תביעת דיבה בסך 420 אלף שקל נגד שידורי קשת בע"מ, עורכת התוכנית לוי, מהנדס ממחה שהתארח בתוכנית בשם דוד נמרי, המפיקות הראשיות ויוי הלפרן ואורלי טופל והמנחה הכט.

בשידורי קשת טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין מוטי ארד ונועה מונרוב, כי יש לדחות את התביעה ה"מקוממת" של המוסך. בחברה התעקשו כי כל הטענות ששידרו בתוכנית היו נכונות ומדויקות. לטענת החברה בדיקות נוספות שערכו לאחר שידור הפרק העלו כי לא נפל כל פגם בהתנהלותם. עוד הכחישו כי הכט נטה להשתכנע בצדקת טענות המוסך.

בתום שני דיונים קצרים בפני השופטת עידית וינברגר הודיעו הצדדים כי הגיעו להסכמות. בהסכם הפשרה שנחתם שלשום נקבע כי קשת תסיר שתי כתבות באתר mako וכן שני פוסטים בפייסבוק שהוקדשו לתוכנית. עוד התחייבה קשת "לבצע 'קריאה' אקטיבית בגוגל" לצורך סריקת אתר mako כדי לוודא שהקישור לכתבות "יוסר במנוע החיפוש גוגל". בנוסף התחייבה קשת שלא להעלות את הפרק של התוכנית לאתר או לעמוד הפייסבוק שלה.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות