תושבי המרכז שייעדרו מעבודה – בינתיים ללא פיצוי

סבב הלחימה בעזה טרם הסתיים אבל הוא כבר גורם לשאלות כלכליות מטרידות. ההחלטה אתמול בבוקר של פיקוד העורף למנוע לימודים ועבודה בישובי הדרום, השפלה, וגוש דן ובעצם לשבש את מחצית כח העבודה וכלכלת ישראל היתה בגדר החלטה לא שגרתית. עכשיו נותרה השאלה מי יספוג את עלות אובדן ימי העבודה הרבים: המעסיקים, המדינה או אולי העובדים עצמם שיום הנעדרות יחשב כיום חופש.
רונן חן |
סבב הלחימה

רשות המסים הודיעה כי רק עובדים בעסקים המצויים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה יהיו רשאים להגיש תביעה להחזר שכר.

עם זאת, התקנות הקיימות לא נותנות בינתיים מענה למי שנשאר בבית מעבר לטווח של 40 ק"מ מעזה. לכן, תושבי המרכז שנעדרו מהעבודה לא יפוצו בשלב זה.

הפיצויים יינתנו על היעדרות עקב סגירת מוסדות החינוך ביישובי הדרום, לאור הנחיות פיקוד העורף, וזאת במטרה לתת ודאות כלכלית להורים.

מנגנון הפיצוי להורים אמור לעבור דרך העסקים המעסיקים אותם, שבכל מקרה נמצאים בקשר עם רשויות המס.

כך שהורים שנשארים עם ילדיהם בבית מאחר שמוסד הלימודים שלהם נסגר בעקבות הוראות פיקוד העורף, יקבלו בפועל משכורת בצורה רגילה מהמעסיק שלהם. זאת, לאחר שאותו מעסיק יקבל את הפיצוי מרשות המסים, בהתאם לתקנות הזמניות הקיימות

במקרה של פגיעה ברכוש ובבתים, הפיצויים עבור נזקים ישירים ועקיפים בעקבות פגיעה בעסקים משולמים דרך קרן מס רכוש, שבאחריות רשות המסים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות