הפרקליטות: כתב אישום בכפוף לשימוע לחשודים ובמכירת טילים לסין

10 חשודים ו-3 חברות קיבלו הודעה על הכוונה להעמידם לדין על ביצוע עבירות ביטחוניות לאחר שמכרו ציוד לכאורה לשימוש הצבא הסיני אך למעשה הגיעו לידיים פרטיות
דניאל בן חמו |
עבירות צווארון לבן - משרד עו"ד איתמר פלג
אילוסטרציה envato

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה ל-10 חשודים ולשלוש חברות על כוונתה להגיש נגדם כתב אישום, בכפוף לשימוע, בגין חשד לביצוע עבירות ביטחוניות, עבירות בתחום הנשק, עבירות לפי חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, ועוד. החשודים נחקרו במסגרת פרשה ביטחונית רחבת היקף במסגרתה עלה החשד כי הם ייצרו, תיווכו וייצאו לסין טילים משוטטים שיועדו לשימוש צבאי, ללא היתר. התיק נחקר ע"י היחידה הארצית לחקירת פשעים בינלאומיים בלהב 433 שבמשטרת ישראל ביחד עם הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (המלמ"ב) ושירות הביטחון הכללי.

במסגרת כתבי החשדות מתואר כיצד אפרים מנשה, בעליה של חברת סולר סקיי, שעסקה בין היתר בייצור טילים משוטטים רקם עסקה עם גורמים מסין, שהתמודדו במכרז להספקת טילים משוטטים לצבא סין, לשם ייצור וייצוא שיועדו לשימוש צבאי. העסקה יצאה לפועל בתיווכם של ציון גזית ואורי שחר, בעליה של חברת ייעוץ בטחוני, שעיקר עיסוקה הוא ייעוץ ותיווך בין משקיעים זרים לחברות ישראליות העוסקות בפיתוח טכנולוגיה, לרבות טכנולוגיה ביטחונית.

התמורה: מיליוני דולרים

בנוסף, שכר מנשה את שירותיהם של צביקה וזיו נווה, בעליה של חברת "אינוקון" שעיקר עיסוקה הוא ייצור כטב"מים למטרות מודיעין וכן גייס מעורבים נוספים שפעלו לשם ייצור הטיל המשוטט על כל רכיביו- החל מהמנוע הרקטי שלו וכלה בכנפיים. במסגרת העסקה, ייצרו מנשה ואחרים עשרות טילים משוטטים וביצעו בהם ניסויים שונים בשטחי מדינת ישראל תוך סיכון חיי אדם.

עם תום תהליך ייצור של עשרות טילים משוטטים העבירם אפרים לסין ועשה זאת בדרכי הסתרה. בתמורה לכך ועל אף שהכלים לא הגיעו בסופו של דבר לשימוש צבא סין, קיבל מיליוני דולרים אותם הסווה במסגרת קשריו עם חברה זרה.

התיק נחקר ע"י היחידה הארצית לחקירת פשעים בינלאומיים בלהב 433 שבמשטרת ישראל ביחד עם הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (המלמ"ב) ושירות הביטחון הכללי.

__________________________________________________

עו"ד אלון הראל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות