48 חודשי מאסר לנאשם שהתחזה לעורך דין וגנב כסף מלקוחותיו

יבגני יודשקין הורשע בהתחזות וקבלת דבר במרמה לאחר שייצג נאשמים בהליכים פליליים, אף שהיה מושעה מלשכת עוה"ד. השופט: "הרמייה החלה כבר בשלב ההתמחות"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, רון סולקין, קיבל את עמדת המדינה וגזר ארבע שנות מאסר בפועל על יבגני יודשקין בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות והתחזות לעורך דין. "על פי הראיות שהוצגו, החל הנאשם במסכת מעשי הרמייה שלו עוד מימי התמחותו. מעשים אלה המשיכו לאורך תקופת היותו עורך דין, ואף לאורך תקופת השעייתו והוצאתו מלשכת עורכי הדין לתקופות שונות, ולא חדל, עד אשר הוגש כתב האישום דנן", נכתב בגזר הדין.

יודשקין נאשם בשבעה אישומים, כאשר בין היתר התחזה לעורך דין, הציג בפני לקוחותיו מצג שווא לפיו הוא מייצגם בהליכים הפליליים נגדם, כאשר למעשה היה מושעה ולא היה יכול לייצגם. יתרה מכך, פעמים רבות הוא לא עשה דבר לטובת לקוחותיו, ניצל מצוקתם ופגע פגיעה חמורה בזכותם לייצוג משפטי וגזל מהם במרמה סך של כ-125 אלף שקלים.

לפי אחד מהאישומים, יודשקין הציג בפני לקוח מצג שווא, לפיו הלקוח נחקר בחשד להונאה גדולה של עיריית ראשון לציון ועיריית רחובות, דבר שאינו אמת, שכן, הלקוח נחקר בחשד לקבלת תואר אקדמאי על סמך תעודה מזויפת שהביא מאוניברסיטה בחו"ל.

ניצל את מצוקת הלקוחות

לצורך ייצוג זה, כך נטען באישום, גבה שכר טרחה של 52 אלף שקלים, שהועברו ליודשקין במלואם במספר תשלומים. לאחר שהתיק נגד הלקוח נסגר מחוסר ראיות, יודשקין התבקש לייצג שוב את הלקוח, הפעם בקשר לשינוי עילת הסגירה מחוסר ראיות לחוסר אשמה. יודשקין אמר כי יטפל בכך, למרות שהיה מושעה, אך בפועל לא עשה דבר לשינוי עילת סגירת התיק. בכך גרם ללקוח פגיעה חמורה, שכן כאשר רצה הלקוח לפנות לעורך דין אחר, חלף המועד להגשת בקשה לשינוי עילת סגירת התיק.

במקרה אחר, הנאשם חתם על הסכם שכר טרחה לייצוג משפטי עם לקוחה, זאת כאשר היה מושעה מלשכת עורכי הדין. הנאשם הודיע לה כי אין צורך שתתייצב בבית המשפט והגיש בקשה לדחיית מועד הדיון. הנאשם כתב את הבקשה בשמה של הלקוחה וזייף את חתימה של הלקוחה, ללא ידיעתה או רשותה.

בגזר דינו, כתב השופט סולקין כי "על פי הראיות שהוצגו, החל הנאשם במסכת מעשי הרמייה שלו עוד מימי התמחותו. מעשים אלה המשיכו לאורך תקופת היותו עורך דין, ואף לאורך תקופת השעייתו והוצאתו מלשכת עורכי הדין לתקופות שונות, ולא חדל, עד אשר הוגש כתב האישום דנן".

כאמור, הנאשם נידון ל-48 חודשי מאסר בפועל, שאותם יחל לרצות באופן מידי. בנוסף קיבל עונשי מאסר על תנאי והוטל עליו קנס בסך 75 אלף שקלים ופיצוי למתלוננים בסך של 125 אלף שקלים.

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רון סולקין

___________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות