נעצר חשוד בהעלמת הכנסות של מיליוני יורו ממטבעות וירטואליים

מתן פילד, תושב קיבוץ יודפת, שוחרר בתנאים מגבילים לאחר שנעצר במסגרת חקירה של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה בחשד לעבירות מס
אילוסטרציה envato

חקירה בחשד להעלמת הכנסות ממטבעות וירטואליים הובילה לחשיפת פעילות עסקית בהיקף של מיליוני יורו בחברה זרה. מתן פילד, תושב קיבוץ יודפת, הובא הבוקר (יום ד') בפני בית משפט השלום בראשון לציון בחשד לביצוע עסקאות רבות של המרת מטבעות וירטואליים בסכום של לפחות 2 מיליון שקלים מבלי לדווח, ובחשד להפקת רווח מתאגיד זר מבלי לדווח על כך כחוק, זאת במטרה להתחמק מתשלום מס. כבוד השופט טל ענר שחרר את החשוד בתנאים מגבילים.

במסגרת חקירה סמויה שנערכה ביחידת יהלום ברשות המסים, בליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, בעניין תושבי ישראל אשר מחזיקים וסוחרים במטבעות קריפטוגרפים, התקבל מידע מפקיד שומה תל אביב 3 אודות פילד, כמי שביצע עסקאות רבות של קניות ומכירות של נכסים וירטואליים בסכום של לפחות 2 מיליון שקלים ללא דיווח על רווחים אלה.

טשטש את זהותו

העסקאות בוצעו לאורך תקופה ארוכה ובפרט החל משנת 2017, כאשר על פי החשד פילד סחר באמצעות בורסות בחו"ל ביניהן POLONIX, והשתמש בארנקים דיגיטליים כדי לטשטש את זהותו כבעל הכספים ואת מקורם.

במהלך החקירה הסמויה התגלתה גם פעילות עסקית של החשוד במסגרת חברה זרה המאוגדת במדינת גיברלטר. על פי החשד החברה נשלטה ונוהלה על פילד מישראל והניבה לו הכנסות בהיקף של מיליוני יורו שלא דווחו לרשות המסים כמתחייב בחוק.

אתמול נפתחה חקירה גלויה כנגד החשוד וכנגד מעורבים נוספים, בהם מספר משרדי מייצגים. במהלך החקירה בוצע חיפוש ונתפסו חומרים רבים ביניהם מאזן החברה לשנת 2018 בה מופיעה יתרת מניות על סך של מעל 16 מיליון יורו. פילד עוכב לחקירה והובא למשרדי יחידת יהלום.

הבוקר הובא פילד לדיון בעניינו בבית משפט השלום בראשון לציון, שם השופט טל ענר, שחרר את החשוד בתנאים מגבילים ביניהם ערבות עצמית על סך 250 אלף שקלים, הפקדת מזומן בסך 150 אלף שקלים וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

אחראי אבל לא אשם: הודה בהעלמת מס – אבל לא החזיר את הכסף

היום (יום ד') פורסם כי שופט בית משפט השלום באשדוד יהודה ליבליין, גזר 16 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 50 אלף שקלים, על חיים מרסיאנו, תושב אשדוד, בגין שורת עבירות מע”מ שביצע על פני תקופה של כשנתיים בשתי חברות שונות בהן שימש כמנהל. השופט בנוסף הטיל עליו 14 חודשי מאסר על תנאי והתחייבות כספית על סך 100 אלף שקלים. “הנאשם”, כתב השופט בגזר הדין, “נטל אחריות והודה בביצוע העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. יחד עם זאת, רואים בהשבת המס שהוחסר כחלק מנטילת האחריות, ובעניין זה הנאשם לא החזיר לקופת המדינה את המס שהוחסר”.

מכתב האישום עלה כי בין השנים 2014-2012 שימש מרסיאנו כמנהלן בפועל של חברת “אתן מ.ח השקעות בע”מ” העוסקת בתחום היזמות והבנייה, וחברת “טשקנט אחזקות בע”מ” העוסקת בתחום מכירה קמעונאית. למרסיאנו יוחס בכתב האישום אי הגשת דוח במועד, הוצאת חשבוניות מס שלא דווחו ולא שולם המס בגינן, אי ניהול ספרים כדין, וניכוי מס תשומות שלא כדין מ-5 דוחות תקופתיים שהוגשו, זאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

המחדל לא הוסר

מרסיאנו הורשע על פי הודאתו בכל האישומים. סכום המס הכולל שנגרע מהקופה הציבורית בשל העבירות שבוצעו עמד על 1.3 מיליון שקלים ועל אף חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות ועד היום, לא הוסר המחדל.

השופט ליבליין קבע כי מעשיו של מרסיאנו והחברות פגעו בערך החובה, החלה על כל אזרחי המדינה, לשלם את המס הנדרש מהם, ובכך פגעו בערך השוויון בנשיאה בנטל המס. בנוסף מעשיהם פגעו פגיעה קשה בקופת המדינה ולכן מידת האשם שלו היא ברף הבינוני עד הגבוה.


לצפייה ודירוג כבוד השופט טל ענר


עו"ד מיכאל כרמל

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות