טעות בזיהוי: נאשם כי תכנן לדקור יהודי אך פצע ערבי

מחמד חרוב, תושב השטחים בן 20, נאשם בעבירה של מעשה טרור וניסיון רצח לאחר שבערב יום הכיפורים תקף באמצעות מברג אדם משום שסבר כי מדובר ביהודי
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

לבית משפט המחוזי בתל אביב, הוגש כתב אישום כנגד מחמד חרוב, בן 20, תושב יהודה ושומרון בגין מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה חמורה וכניסה לישראל בניגוד לחוק זאת לאחר שבערב יום כיפור האחרון דקר הנאשם באמצעות מברג אדם אשר סבר כי הוא ממוצא יהודי. קורבן הדקירה נפצע באורח קשה ופונה מזירת האירוע לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

על פי כתב האישום, הנאשם החליט לרצוח אדם ממוצא יהודי זאת מתוך ממניע לאומני-אידאולוגי ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור. לצורך כך, בערב יום הכיפורים, הצטייד הנאשם במברג ונכנס, ללא היתר, לשטח ישראל.

בשעות אחר הצהריים, כך מפורט בכתב האישום, הגיע הנאשם ליפו והחל לתור אחר קורבן פוטנציאלי למימוש תוכניתו. הנאשם, אשר סבר כי המתלונן הוא אדם ממוצא יהודי, התקרב אליו מבלי שזה הבחין בו, תוך שצעק לעברו בערבית "יהודי, יהודי", הטיח בראשו בקבוק מים שהיה לידו, ודקר אותו באמצעות המברג בפלג גופו העליון, בכוונה לגרום למותו. במהלך האירוע אמר המתלונן לנאשם בערבית כי הוא ערבי ולא יהודי, אולם הנאשם התעלם מדבריו והמשיך לדקור אותו.

שינה גרסאות

על פי כתב האישום, רק לאחר שהנאשם סבר כי פציעותיו של המתלונן יובילו למותו, השליך את המברג, הותיר את המתלונן מתבוסס בדמו, ונמלט מהמקום. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלונן חבלות חמורות הוא פונה לבית החולים, אושפז ונזקק לניתוח.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין כי בחקירותיו הודה הנאשם כי נכנס לשטח ישראל שלא כדין, על מנת לרצוח יהודי, וכי הוא שדקר את המתלונן באמצעות מברג. יחד עם זאת, מסר המשיב גרסאות חלופיות באשר לתכנון המעשה. תחילה טען כי נשלח ע"י שני קרובי משפחתו לבצע פיגוע דקירה, בהמשך חזר בו וטען כי לא נשלח על ידי איש, והזכיר את קרובי משפחתו אך בשל סכסוך שקיים ביניהם, ותקוותו כי ייעצרו.

בהודעה מאוחרת יותר שב וסיפר על קרובי משפחתו ומיד לאחר מכן שלל שוב את מעורבותם. המשיב סיפק בהודעותיו פרטים ייחודיים אודות כלל פעולותיו ביום האירוע, אשר בחלקם אומתו במצלמות האבטחה ובראיות נוספות. קרובי משפחתו של הנאשם שנחקרו שללו מכל וכל שליחתו של הנאשם לביצוע פיגוע, אישרו כי קיים ביניהם לבינו סכסוך ושללו קשר עמו מזה זמן ממושך.

___________________________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות