אף על פי כן: השופטת אתי כרייף תקבל גמלה בשיעור של כ-25%

הוועדה לבחירת שופטים אישרה את תנאי פרישתה של השופטת בדימוס אתי כררייף, שנחשדה בפרשת מין תמורת מינוי. היא תפרוש בתמורה לסגירת התיק נגדה
נעמה כהן |
השופטת אתי כרייף

הוועדה לבחירת שופטים אישרה ברוב של 6 נגד 1, בתוקף הסמכות הנתונה לה בהתאם לחוק בתי המשפט, את בקשת השופטת אתי כרייף לצאת לקצבה לאלתר, זאת בהתאם להתחייבותה לפרקליטות המדינה. כרייף תקבל גמלה של 24.6 אחוז משכרה.

כזכור השופטת כרייף נחשדה כי נתנה שוחד מיני לעו"ד אפי נוה, על מנת שיפעל לקדם את מינויה לשופטת בוועדה לבחירת שופטים ובמהלך החקירה ביקשה לעשות טלפון ובפועל מחקה התכתבויות משנת 2018 עם השר לשעבר משה כחלון ונחשדה גם בביצוע עבירה של השמדת ראיה. כרייף טענה כי מחקה את ההתכתבויות כדי לא לפגוע בצנעת הפרט של כחלון.

שי ניצן, פרקליט המדינה לשעבר, זימן את כרייף לשימוע לפני הגשת כתב אישום ולפני כחצי שנה הוחלט לסגור את התיק העיקרי נגד כרייף ונוה אולם בשל החשד להשמדת ראיה, החליט המשנה לפרקליט המדינה למברגר כי התיק בעניינה ייסגר רק תמורת התחייבות שלה לפרוש מכס השיפוט.

מכתב לשר המשפטים

בחודש יוני השנה פנתה השופטת אתי כרייף במכתב ליו״ר הועדה, שר המשפטים גדעון סער בבקשה לאשר לה לצאת לקצבה ולקבוע את גמלתה בשיעור של 37.83% משכרה. טרם ישיבת הוועדה ובהתאם להנחיית יו"ר הועדה, שר המשפטים, נפגש מנהל בתי המשפט עם השופטת כרייף ובאי כוחה ושמע את טענותיהם. בעקבות פגישה זו העבירה השופטת כרייף שלשום בקשה מעודכנת.

ולאחר שנשקלו הסוגיות המשפטיות, החשבונאיות והנימוקים הרלוונטיים לעניין, לרבות היבטי היוון הקצבה, הוועדה החליטה לקבוע לה שיעור גמלה של 24.6% משכרה. שיעור גמלה זה נקבע על בסיס כלל תקופות העסקתה המזכות בגמלה בשירות המדינה, בין היתר, במשרד הביטחון ובמשטרה, וכן תקופת כהונתה כשופטת.

ההתכתבויות נמחקו

אתמול פורסם כי השופטת כרייף מחקה התכתבויות עם שופט בכיר בעת חקירתה במשטרה. ב"מקום הכי חם" נחשף כי מידע זה התברר במסגרת המו"מ על תנאי פרישתה של השופטת, לקראת הדיון בוועדה למינוי שופטים.

בכתבה שפרסמה העיתונאית שרון שפורר מצוין כי כרייף, שופטת בית משפט השלום שנחשדה כי קיימה מערכת יחסים אינטימית עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר, אפי נוה, בתמורה לקידום מינויה כשופטת, מחקה בזמן שנחקרה במשטרה בינואר 2019 התכתבות פרטית שניהלה עם שופט בכיר.

כזכור, במסגרת הפרשה החליטה הפרקליטות להגיש נגד כרייף ונוה כתב אישום בכפוף לשימוע בפרשה. נוה הואשם בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ואילו כרייף במתן שוחד והשמדת ראיות. אולם בהמשך הפרקליטות חזרה בה מכתב האישום והתיק נסגר.

תנאי פרישה

נגד כרייף נותר סעיף האישום בגין השמדת ראיות. הסיבה לכך היא כי בעודה בחדר החקירות במשטרה היא מחקה הודעות ממכשיר הטלפון שלה. על פי המיוחס לה, כרייף מחקה התכתבויות אינטימיות עם נוה וגם התכתבויות אינטימיות עם שר האוצר לשעבר, משה כחלון, שהיה חבר בוועדה למינוי שופטים בעת ההצבעה על מינויה. כחלון לא נחקר על כך מעולם ואף לא היה חשוד בפרשה.

בעקבות מעורבותה בפרשת מין תמורת מינוי, הוסכם בין פרקליטיה לבין המדינה לפרקליט המדינה, שלמה (מומי) למברגר, כי אם כרייף תפרוש מכס השיפוט – לא יוגש נגדה כתב אישום בסעיף השמדת הראיות והתיק נגדה ייסגר. זאת במסגרת הסדר סודי בין הצדדים. ההסדר הסודי בין הצדדים, כך נודע, יצר תסבוכת בכל הנוגע לתנאי פרישתה מכס השיפוט.

על פי הפרסום, כרייף מחקה התכתבויות נוספות עם שופט בכיר נוסף, בעודה תחת חקירה משטרתית. באופן מפתיע מי שחשפה את המידע הייתה כרייף עצמה והוא יובא לדיון בפני הוועדה שתתכנס היום.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות