מרוויח 6,000 ש"ח בחודש וישלם 7,680 ש"ח מזונות

השופטת קבעה שהאב מרוויח 12 אלף ש"ח. אילוסטרציה shutterstock
השופטת קבעה שהאב מרוויח 12 אלף ש"ח. אילוסטרציה shutterstock

בית משפט לענייני משפחה בראשון לציון, דן לאחרונה בתביעה למזונות שהגישה אם לחמישה. שניים מהילדים הם מתחת לגיל שש, והאחרים בני שמונה וחצי עד 14. במהלך הליך הגירושין בין בני הזוג נאלצה האם להתפנות למקלט לנשים מוכות, שם שהתה חצי שנה, ובזמן שהותה ילדה את ביתם החמישית.
לפסק הדין המלא לחצו כאן
לפני כשנה נפסקו לארבעה קטינים דמי מזונות זמניים בסך כולל של 4,500 ש"ח, כאשר לאחר לידת הבת החמישית נפסקו עבורה מזונות בסך 900 ש"ח, ובסה"כ משלם האב 5,400 ש"ח עבור חמשת הקטינים.
האם טוענת כי תלוש המשכורת של האב מופק על ידי אחיו ואינו משקף את גובה ההכנסה האמיתי שלו. כמו כן, טענה האם כי האב הוא הבעלים של עסק המתנהל מביתם, ולא אחיו כפי שטוען האב. עוד טענה האם כי הסדרי השהות של האב אינם כוללים לינה באמצע שבוע אלא שהייה בת מספר שעות פעמיים בשבוע. האב לעומת זאת טען כי זמני השהות שלו עם הקטינים רחבים יותר ויש בהם כדי להשפיע על גובה דמי המזונות.
השופטת מירה רום פלאי בחנה את זמני השהות וקבעה כי אכן יש פער גדול בזמני השהות לטובת האם, מה שמשפיע על דמי המזונות. לגבי צרכי הקטינים, השופטת חישבה את הסכומים הנדרשים לגידול הילדים, וכשהגיעה לסעיף ה"נסיעות", הזכירה כי הרכב שברשות המשפחה עומד מושבת, שכן האב מסרב להעבירו טסט, ואף נמנע מלהעביר לאם את רישיון הרכב. "התוצאה היא כי האם נאלצת להיגרר ממקום למקום עם חמישה קטינים באמצעות תחבורה ציבורית או טרמפים.

השופטת מירה רום פלאי. צילום: אתר בתי המשפט
"האם נגררת עם קטינים בתחבורה ציבורית". השופטת מירה רום פלאי. צילום: אתר בתי המשפט

לגבי ההכנסות, השופטת עמדה על כך שהאם מרוויחה 1,800 ש"ח בלבד, וכשמחברים את זה לקצבת הילדים לה היא זכאית, היא מגיעה לכ-3,000 ש"ח. לטענת האב, הוא מרוויח 6,000 ש"ח כשכיר בחברה של אחיו. בעניין זה קבעה השופטת כי היא מאמינה לאם שהעסק המתנהל מביתם שייך לאב. "אין זה סביר כי הצדדים יעמידו את כל הקומה העליונה בביתם לצורך סחורה אשר עמדה למכירה מבלי לקבל כל דמי שכירות בגין אחסנת הסחורה, גם אם מדובר באחיו של האב".
השופטת ציינה כי הוכח לה שכלכלת הבית הגיעה לסך הוצאות בגובה 11,000 – 15,000 ש"ח, והוסיפה כי העובדה שרכשו טרקטורון בסך 50,000 ש"ח מעיד על רמת חיים גבוהה מהממוצע וגבוהה מהכנסות האב על פי תלושי השכר. לכך הוסיפה השופטת גם את עדותה של האם כי במהלך החיים המשותפים הם היו משלמים במזומן. "הייתה תקופה שקיבל על הנייר 5,000, אבל בתכלס קיבל בשחור יותר. לא יודעת בדיוק כמה. אח"כ קיבל העלה רשמית ל-6,000 וקיבל יותר שחור". לאור כל זאת קבעה השופטת כי שכרו של האב עומד על 12,000 ש"ח.
לסיכום קבעה השופטת כי צורכי חמשת הקטינים מגיעים לסך של 7,680 ש"ח, תוך שהיא מציינת כי אין להתחשב רק במספרים בלבד, אלא יש דברים נוספים שבאו בחשבון. "האנרגיות שיש להשקיע בהכנת ארוחות לחמישה קטינים, הסעה לחוגים או הסעה לחברים, איננה ניתנת לכימות. עם זאת היא קיימת בפועל ויש להביאה בחשבון במסגרת השיקולים שעל בית המשפט לשקול".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות