יום שלישי, פעמיים כי טוב: כותרות מהדורת אוביטר

האם גבר מחויב לספר לאשתו שהוא הומוסקסואל? כמה תלונות מוצדקות הוגשו לנציב דוד רוזן? מדוע הצית צעיר מרחובות תחנת דלק בעיר הסמוכה ומה חוגגים שליחי תן ביס?

הערב במהדורת חדשות אוביטר – אשה דרשה מבעלה לשעבר לשלם לה פיצויים בעקבות יציאתו מהארון; עובדי תן ביס התאגדו תחת ההסתדרות; נציבות תלונות הציבור מצאה כי מרבית התלונות מוצדקות; אישום נגד שראל אסרף בגין השלכת בקבוקי תבערה; שוטר ימ"ר ירושלים נאשר כי בעט בעצור ערבי.

אשתך לא צריכה לדעת

בית המשפט העליון, החליט כי מטעמים של מדיניות משפטית, אין להכיר בקיומה של חובת גילוי משפטית, בין בני זוג, לגבי נטייה מינית או אמונה ומחויבות דתית. ההחלטה מַגיעה בעקבות דיון בבקשתה של אישה, לפיצוי כלכלי מבן זוגה לשעבר, שיצא מהארון. בהחלטתו ציין בית המשפט כי “הכרה בחובתו המשפטית של אדם לשתף את בן זוגו… עלולה לפגוע קשות בַּפרטיות של האדם".

משלוחנים התאגדו!

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, קיבל את בקשת ההסתדרות, להכיר בְּהתארגנות עובדי חברת
"תן ביס". כמו-כן, חייב בית הדין את החברה בפיצוי הארגון, בסך 80 אלף שקלים.

תן ביס טענה, כי הודעת היציגות של ההסתדרות, התבססה על צירוף עובדים לשורות הארגון, באמצעות הטלפון, תוך חריגה מהוראות חוקת ההסתדרות, ומבלי שמלוא המידע עמד בפני העובד המצטרף, באופן המעמיד בסימן שאלה את וולונטריות ההצטרפות.

כל היום רק תלונות

נציב תלונות הציבור על מייַצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוֹס דוד רוזן, הגיש את הדוח השנתי של הנציבות לשנת 2020. על פי הדוח, 136 מהתלונות, בהן ניתנה החלטה במהלך השנה האחרונה, נמצאו מוצדקות, והן מהוות כרבע מכּלל התלונות, שניתנה בהן החלטה בשנה זו.

לשם ההשוואה, בשנת 2019 נמצאו מוצדקות 96 תלונות, שהיוו כ-23 אחוזים, מכלל התלונות שניתנה בהן החלטה באותה השנה.

ניסה להצית תחנת דלק

לבית המשפט המחוזי-מרכז, הוגש כתב אישום נגד שראל אסרף, תושב רחובות, בגין ניסיון הצתה, נשיאה והובלת נשק, החזקת סכין, ואיומים. זאת לאחר שניסה להצית תחנת דלק, באמצעות בקבוק תבערה. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדו, כשלדבריה מדובר באירוע עם פוטנציאל נזק גבוה.

בפרט כשסמוך לתחנת הדלק, ישבו בני נוער רבים. בחקירתו ציין אסרף כי "החלום שלו זה לראות את נס ציונה נשרפת". כך בלשונו.

שוטר הרביץ סתם

עוד בכותרות היום, לבית המשפט השלום בירושלים, הוגש כתב אישום נגד גיל זקן, שוטר בְּימ”ר ירושלים, בגין תקיפת סתם. זאת, לאחר שבמהלך מבצע שומר החומות, בעט בחוזקה בחשוד ערבי, בעת שהיה אזוק ובזמן שחבריו ערכו עליו חיפוש. להגנתו טען השוטר, כי חשש שהֶחשוד מתכוון לשלוף נשק נגדו, ועל כן בעט בו.

ועד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות