אישום: גידלו למעלה מ-300 קילו קנביס

5 נאשמים, חלקם תושבי ראשל"צ וחלקם שוהים בלתי חוקיים, עומדים לדין על כך שהפעילו במזכרת בתיה מעבדת סמים ובמסגרת ניהולה גנבו חשמל בכמיליון שקלים
נעמה כהן |
קנביס. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

לבית משפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד חמישה נאשמים, שלושה תושבי ראשון לציון ושני תושבי השטחים ללא אישור כניסה לישראל בגין מעבד סמים אותה הקימו וגידלו שם מאות קילוגרמים של סמים מסוג קנביס. כתב האישום מייחס להם גניבת חשמל בהיקף של כמיליון שקלים. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של החמישה עד תום ההליכים נגדם בשל מסוכנותם. שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, דנה מרשק מרום, האריכה בשלב זה את מעצרם בשבועיים.

על פי כתב האישום, בחודש מרץ השנה, החליט תושב ראשון לציון, בן 23 להקים מעבדת קנבוס. לשם כך, חיפש מקום מתאים להקמת המעבדה וכעבור מספר ימים שכר סככה המצויה במזכרת בתיה המחולקת ל-7 חדרים, וזאת למשך שנה, תמורת סכום של 10 אלף שקלים לחודש.

הסככה הפכה למעבדה

במעמד חתימת הסכם השכירות, שילם הנאשם למשכיר דמי שכירות ראשונים בסך 10 אלף שקלים, במזומן ומסר לידיו המחאות להבטחת תשלומי שכירות עתידיים.

בסמוך לאחר מכן, כך מפורט בכתב האישום, הקים הנאשם את המעבדה וצייד אותה בציוד כדלקמן: 300 שנאים, מכונת גראס, 3 מצננים ניידים, 330 רפלקטורים, 10 מפוחים גדולים, 20 מזגנים ומאיירים, 40 מדי לחות, 3 בריכות, 46 מאווררים, 400 אדניות, 8 פילטרים (להלן: הציוד) וכן שתל במאות שתילי קנבוס באדניות המעבדה.

נאשם נוסף, כך נטען, סייע לשוכר המקום בהקמת המעבדה, כך שהתקין מאווררים ומזגנים במעבדה, אשר חוברו לחיבור חשמל שאינו חוקי ואת המעבדה הפעילו ותחזקו שאר הנאשמים ביחד עם השוכר.

שינויים במערכת החשמל

לשם הפעלת המעבדה, ביצעו הנאשמים שינויים במערכת החשמל וזאת על מנת למנוע קריאה של צריכת החשמל ותשלום עבור החשמל. חיבור זה, גרם לכך שלוח החשמל לא היה מוגן מפני עומס יתר והיווה סכנה בטיחותית חמורה לשוהים בשטח, על אזוריו ולעובדי חברת החשמל לישראל. בפשיטה שנערכה 4 חודשים לאחר הקמת המעבדה, לפני כשבועיים, נתפסו שם סך של כ-315 קילו נטו סם מסוכן מסוג קנביס, בנוסף לציוד.

4 מהנאשמים מואשמים גם שבמהלך התקופה נטלו בסיועו של מתקין המזגנים והמאווררים ללא רשות, חשמל מרשת החשמל בשווי של כ-932 אלף שקלים.

ביהמ"ש האריך את מעצרם

"במעשיהם המתוארים לעיל גידלו הנאשמים סם מסוכן מסוג קנבוס וגנבו חשמל והכל בצוותא חדא", נכתב בכתב האישום.

בפרקליטות ביקשו להאריך את מעצרם של החמישה עד תום ההליכים והשופטת דנה מרשק מרום האריכה בשלב זה את מעצרם בשבועיים.

מה העונש על סחר בסמים?

השבוע פורסם באוביטר כי שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דנה אמיר, גזרה 250 שעות של"צ (שירות לתועלת הציבור) ו-500 שקלים קנס, על נאשם בן 35 שהורשע בביצוע עבירה של סחר בסמים מסוכנים ובעבירה של הפרת הוראה חוקית. השופטת גם הכריזה על הנאשם כסוחר סמים והורתה על חילוט הכספים אשר נתפסו מידיו בסך 310 שקלים.

"חרף ריבוי הקשיים איתם מתמודד בתחום הרפואי, הזוגי והתעסוקתי, משתדל הנאשם לגייס כוחות לצורך התמודדות תקינה עם מצבי משבר, מבטא רצון ושאיפה לניהול אורח חיים תקין תוך הימנעות ממעורבות שולית", נימקה השופטת את העונש הקל בגזר הדין.

____________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה מרשק מרום

_____________________________________________________________________

עו”ד אלון הראל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות