המשטרה "תפסה על חם" צעיר שיידה לעברה אבנים

לביהמ"ש יוגש מחר (יום ד') כתב אישום נגד תושב מזרח ירושלים, 22, החשוד כי ניסה לפגוע בכוחות הביטחון באמצעות אבנים במספר רב של מקרים
דניאל בן חמו |
ידוי אבנים הפרות סדר שטחים פלסטינים
צעירים מיידים אבנים. צילום ארכיון: פלאש 90

המשטרה סיימה את חקירתו של חשוד בעשרות מקרים של יידוי אבנים בהזדמנויות שונות לעבר כוחות המשטרה שפעלו במזרח העיר ירושלים. אתמול (יום ב') הוגשה נגדו הצהרת תובע מטעם הפרקליטות, בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום כבר מחר.

לפני כשבוע, נתפס החשוד צעיר בן 22 ממזרח ירושלים, "על חם" כשהוא מיידה אבנים לעבר כוחות המשטרה שפעלו בשכונת סילוואן במזרח העיר ירושלים ובעת מעצרו, החשוד אף תקף את השוטרים. בחקירה הצליחו החוקרים לקשור את החשוד במעורבות בעשרות מקרים שונים בהם יידה אבנים לעבר כוחות המשטרה.

חקירה סגורה

מעצרו הוארך בבית המשפט מעת לעת וכאמור אתמול, חוקרי המשטרה סיימו את פעולות החקירה ואיסוף הראיות והממצאים כנגד הצעיר החשוד ביידוי אבנים בעשרות מקרים שונים לעבר כוחות המשטרה שפעלו במזרח העיר ירושלים.

בדיון שנערך בבית המשפט, הוגשה הצהרת תובע מטעם פרקליטות מחוז ירושלים על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ומעצרו הוארך ב-3 ימים נוספים, עד יום רביעי הקרוב, אז יוגש נגדו כתב אישום.

מי הנער שנצפה מיידה אבנים?

בשבוע שעבר פורסם באוביטר כי שופטת בית משפט המחוזי בירושלים, השופטת תמר בר-אשר, הרשיעה נער שהואשם ב-12 עבירות של יידוי אבנים לעבר כלי רכב בכביש 1 בסמוך לשכונת מוסררה בירושלים. השופטת קבעה שלמרות טענת הנער שהוא זה שתועד בסרטון הוכח מעבר לכל ספק כי מדובר בו, ואף ציינה: "זיהיתי בעצמי את הנאשם בסרטון".

כתב האישום ייחס לשני נאשמים יידוי אבנים אל עבר מכוניות שנסעו בשדרות חיים בר לב בירושלים (כביש 1). חלק מהמכוניות אף נפגעו וניזוקו. עניינו של הנאשם השני הסתיים לאחר הודאתו במסגרת הסדר טיעון בכל העבירות אשר נכללו בכתב האישום הסדר הטיעון כלל את תיקון עובדות כתב האישום ונקבע כי הנאשם 2 עבר את כל העבירות שבהן הואשם ולאחר הליך שיקום ממושך, משמעותי ומרשים שעבר, ניתן בעניינו פסק דין הקובע כי הוא לא יורשע וכן נקבעו אמצעי הטיפול אשר הושתו עליו.

השופטת: "זיהיתי אותו בעצמי"

עובדות כתב האישום התבססו על תיעוד האירועים בסרטון שצולם במצלמת אבטחה והנאשם לא חלק על עובדות אלו ולטענתו, הוא כופר בהן רק מחוסר ידיעה. טענתו היחידה של הנאשם רק כי הוא אינו מי שעשה עם הנאשם שעניינו הסתיים את המעשים המתוארים בכתב האישום ובהתאם לכך, השאלה היחידה השנויה במחלוקת שבה התמקדו הראיות, היא שאלת זיהוי הנער ואם מדובר בנאשם, כטענת התביעה או אם אינו הנאשם, כטענת ההגנה.

כאמור, השופטת בר אשר הגיעה למסקנה כי התביעה הוכיחה מעבר לכל ספק סביר כי הנאשם הוא זה אשר נראה בסרטון עם הנאשם האחר שהודה ולפיכך אף הוכח כנדרש, כי עבר את העבירות שבהן הואשם.

"העובדה", כתבה השופטת, "שזיהיתי בעצמי את הנאשם בסרטון, עדויותיהם של ארבעה עדים נוספים אשר זיהו את הנאשם, אחד מהם שזיהה אותו בוודאות, ש"ג אשר זיהה אותו בסבירות גבוהה, וכן שניים שזיהו את הנאשם בתמונה מתוך הסרטון, למרות איכותה הירודה".

_____________________________________________________________________________

עו”ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות