אחרי שמפסיקים לאהוב: גם להתגרש צריך לדעת

לידיעת הקורא ג'ף בזוס: לקראת ט"ו באב קבלו את עצות הזהב שיסללו לכם את הדרך לגירושים קלים ופשוטים כמה שניתן. לגזור ולשמור (לעת הצורך)
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
צילום: פלאש 90

ט"ו באב הוא חג האהבה, את זה כולם יודעים. זוגות טריים וזוגות ותיקים, כולם יודעים שהכל נזיל והכל יכול להסתיים פתאום (או בהדרגה). החיים בזוגיות הם דינמיים, החיים הם דינמיים, ואנחנו אף פעם לא יודעים מה יוליד יום, לאיזה דרך נרצה לפנות והאם בן הזוג שלנו יפנה לאותה הדרך. איך תתעצב הזוגיות שלנו בהתאם לשינויים שלנו בחיים – הקריירה, הילדים, הבית, המשפחה המורחבת. יש כל כך הרבה משתנים – ואנחנו רק שניים. אז לקראת חג האהבה קבלו את עצות הזהב שיעזרו לכם לעבור פרידה ביתר קלות ובצורה הפשוטה ביותר. מה מותר וכדאי לעשות ומה ממש כדאי להימנע?

סטטיסטיקת הגירושין בישראל מוכיחה כי מדי שנה מתגרשים יותר ויותר זוגות – חלקם ותיקים שחיים יחדיו שנים ארוכות וחלקם ממש זוגות טריים שרגע אחרי החופה מחליטים "לסגור את הבסטה". השנה החולפת, לצד התפרצות מגפת הקורונה, לצד הסגרים, המשברים הכלכליים, הילדים שהיו בבית וחוסר הוודאות הכללית – הובילה למשברים עמוקים גם בזוגיות. בבתי המשפט לענייני משפחה הצטרפו עוד ועוד בקשות גירושין, הסכמי ממון נשלפו, כמו גם הציפורניים.

וזה לא רק אצלנו בארץ – זה בכל העולם. רק השנה דווח בהרחבה על סכסוך הגירושין עתיר הממון של ג'ף בזוס, מייסד אמזנון, ואשתו מקנזי – גירושים שעלו לו "רק" 38 מיליארד דולר. הכותרות עברו גם לדווח על הפרידה של גיל בייטס ואשתו. אפילו קים קרדישאן הפרידה כוחות מקניה ווסט וחשפה (בהרחבה) את המשבר המתמשך ביניהם. זה חוצה ארצות, חוצה הון וחוצה זמן.

אז מה לעשות? איך עוברים את זה בדרך הכי קלה?

אסטרטגיית גירושין

למרות הכעס, המשבר, חוסר האמון או כל בעיה אחרת שיש בינכם לבין בין הזוג שמהם את הנפרדים – נסו לשבת ולתכנן אסטרטגיית גירושין. זה עשוי למנוע תסכול ועימותים בהמשך הדרך, בעיקר אם יש לכם ילדים. תציבו ביניכם קווים אדום שלא חוצים – להוציא צווי מניעה ליציאה מהארץ, תלונות שווא וכן הלאה. תכננו לוח זמנים מוגדר (עד כמה שניתן) להליך הפרידה לצעדים המשמעותיים בו – יציאה מהבית, מתי מספרים לילדים ואיך מתבצע הליך הפרדת הכספים והסכם הגירושין. תסגרו יפה את הדף הזה בחייכם. נהניתם, נכון – עכשיו הגיע הזמן לעבור הלאה.

משמורת משותפת

תשקלו משמורת משותפת, אותה חולקים האם והאב את החזקה על הילדים באופן שווה. חלוקת המשמורת באופן שווה מצריכה שיתוף פעולה בין ההורים, שמכורך הנסיבות גם צריכים לגור בסמיכות זה לזו. אם ישנה תקשורת תקינה ויחסי אמון וכבוד הדדי, לפחות בכל מה שנוגע לגידול הילדים, המשמורת המשותפת עשויה להיטיב עם כל הצדדים.

והכי חשוב? המשמורת המשותפת והתקשורת ההדדית שאתם מנהלים ביניכם, למרות המשבר, היא הדבר שהכי טוב לילדים שלכם! האינטרס שלהם הוא שצריך להיות בראש סדר העדיפויות.

אילוסטרציה

פנו לטיפול

גם אם כבר החלטתם להתגרש ולהפריד כוחות – עדיין לא מאוחר ללבן את הדברים, לגשר על הפערים באמצעות איש מקצוע. לא כדי להישאר יחד אלא כדי שתוכלו להמשיך בחייכם בלי להשאיר משקעים מאחור. טיפול זוגי או טיפול משפחתי יכול לסייע מאוד בהתמודדות עם הילדים, שגם הם, כמוכם, עמודים בפני משבר לא פשוט.

עצות בערבון מוגבל

לכולם יש חברים יועצים, בני משפחה ומכרים שיודעים הכל יותר טוב מכולם וללא ספק רוצים בטובתכם. לפעמים העצות האלו ניתנות מבלי שאותם קרובים יודעים את התמונה המלאה, מבלי שהם מבינים בדיני משפחה, ברבנות, בגירושים ובכלל מה קורה אצלכם ממש בתוך הבית. תסתמכו על מקורות מיהמנים – מטפלים, יועצים מקצועיים, עוה"ד מתמחים וכן הלאה. הם הגורמים האובייקטיבים שבאמת יכולים לראות את התמונה המלאה ולסייע לכם לראות אותה.

אילוסטרציה envato

כוח הידע

על מנת להימנע ממחירים קשים של מאבק גירושין, חשוב להתנהל בחכמה: תקראו, תבררו, תשמעו ותצטיידו בעורך דין גירושין שפניו לשלום אך שאינו חושש ממלחמות, התנהלות שכלתנית שאינה מופעלת על ידי רגשות, וליווי של עורך דין עם מיומנויות מתאימות – היא ההתנהלות הנכונה, שתוביל בסופו של תהליך להבטחת גירושין פחות כואבים.


עו"ד הילה וינטרוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות