איים על בת זוג: "אם תקראי לאבא שלך הוא יראה גופה"

ביהמ"ש השלום בי-ם ביטל את הרשעתו של צעיר שהואשם בתקיפת בת זוג כדי שיוכל להמשיך ולהחזיק ברישיון רכב ציבורי ולשמש כנהג מונית
רונן לוי |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, גזר 150 שעות של"צ על צעיר בן 28, שביצע עבירות איומים ותקיפה סתם של בת זוג. השופט ריכטר גם החליט בסופו של דבר לבטל את הרשעת הגבר בפלילים.

השופט ריכטר ציין בהחלטתו כי "פגיעה באדם בתוך ביתו יורדת לשורש חירותו של אדם ולתחושת הביטחון שלו ומכאן שיש לייחס לפגיעות מסוג זה חומרה יתירה".

יחד עם זאת, ציין השופט כי החליט לבטל את הרשעתו של הנאשם הצעיר בשל עבודתו כנהג מונית, עבודה המצריכה רישיון נהיגה ציבורי הניתן רק בהיעדר עבר פלילי.

"יש מקום להניח", כך לפי ההחלטה, "שייגרם לנאשם נזק שיכביד על יכולתו להתפרנס.

לפיכך, סברתי כי יש מקום לבטל את ההרשעה בנסיבות העניין".

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן, ללא הסכמה עונשית.

כאשר על פי עובדות כתב האישום המתוקן, היו הנאשם והמתלוננת נשואים מעל שנה.

באחד הימים בשעות הלילה, התגלע ויכוח בין הנאשם למתלוננת, במהלכו היא ביקשה לעזוב את הדירה, אך הנאשם חסם את דרכה ולקח את מפתחות הדירה.

בהמשך לכך שהמתלוננת ניסתה לצאת מהדירה, סבר הנאשם כי המתלוננת ירקה עליו, ובתגובה שפך עליה מים.

במהלך הוויכוח בין הצדדים, איים הנאשם על המתלוננת בכך שאמר לה ש"אם אביה יבוא לדירה, הוא יראה גופה".

ללא הסכמה על העונש

הצדדים לא הגיעו להסכמה עונשית. מחד, ב"כ המאשימה סבר כי מתחם הענישה עומד על מאסר קצר ועד 12 חודשי מאסר. הוא עתר להטיל עליו מאסר קצר בעבודות שירות, מאסר מותנה, קנס ופיצוי וסבר כי אין מקום לבטל את ההרשעה. מאידך, ביקשה הסניגורית להיעתר להמלצת שירות המבחן ולבטל את הרשעת הנאשם.

השופט ריכטר שהחליט לבסוף לבטל את הרשעתו של הנאשם, ציין בהחלטתו כי "פגיעה באדם בתוך ביתו יורדת לשורש חירותו של אדם ולתחושת הביטחון שלו, שכן אם בביתו לא יחוש בטוח, כיצד יוכל לחוש בטוח ביתר מעגלי חייו? מכאן שיש לייחס לפגיעות מסוג זה חומרה יתירה. בעניינו הפגיעה בערך המוגן היא ברף הנמוך ביחס לעבירות מסוג זה, שכן הנאשם שפך מים על המתלוננת לאחר שסבר כי ירקה עליו, אם כי האיומים שהושמעו אינם פשוטים".

לא לפגוע בפרנסה

עוד ציין השופט כי "הנאשם הוא צעיר, כבן 28, נהג רכב ציבורי (נהג מונית), וזהו מקור פרנסתו. ידוע שרישיון רכב ציבור דורש היעדר עבר פלילי, ועל-כן יש מקום להניח שייגרם לנאשם נזק שיכביד על יכולתו להתפרנס. לפיכך, סברתי כי יש מקום לבטל את ההרשעה בנסיבות העניין. נתתי גם משקל לאופן שבו ביצע הנאשם את הטיפול, את הפניה שלו לטיפול פרטי מיוזמתו וכן את עמדת המתלוננת. כמו כן נתתי משקל לכך שהנאשם מוכן לטיפול המשכי. לפיכך, מבטל את ההרשעה".


לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר


עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות