אישום: המעסיקים גרמו למותו של פועל

במהלך סוף השבוע הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד שני מעסיקים בעקבות מותו בתאונת עבודה של הפועל אלכסנדר איבחננקו באתר בנייה באשדוד
גילי סיוון-כהן |
קבלן קבלנים
אתר בנייה, ארכיון

השבוע נהרגו שישה עובדים בתאונות עבודה, רובם באתרי בנייה ותאונות העבודה כבר מזמן הפכו לחלק משגרת חיינו. בסוף השבוע האחרון, פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע, כתב אישום נגד שני מעסיקים, בגין גרימת מוות ברשלנות של אלכסנדר איבחננקו ז"ל בתאונת עבודה שארעה באשדוד.

על פי כתב האישום, הנאשמים יוסף גל ואליהו זקס, בעלי מסגריית "אל גל מתכת" באזור התעשייה באשדוד, העסיקו את המנוח במסגריה בעבודות ריתוך. במהלך עבודת ריתוך שביצע העובד לצורך תיקון נזילה של מיכל מתכת לאחסון סולר, אירע פיצוץ של אדי סולר שנותרו במיכל, האש אחזה בגופו של המנוח, נגרמו לו כוויות קשות בכל חלקי גופו והוא נפטר בבית החולים יומיים לאחר מכן.

גרימת מוות ברשלנות

בכתב האישום צוין, כי התאונה, על תוצאותיה הקטלניות, ארעה עקב רשלנותם של הנאשמים, שכן אפשרו לעובד לבצע את הריתוך של המיכל, מבלי שנקטו באמצעים כלשהם לסילוק החומרים הדליקים ממנו, לא נקטו במידה סבירה של זהירות וקפידה למניעת הסכנה לחייו, לא הדריכו אותו לגבי עבודתו ואפשרו לו לבצע את עבודת הריתוך של המיכל ללא מסירת מידע בכתב אודות הסיכונים אליהם יהיה חשוף.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של גרימת מוות ברשלנות ועבירה לפי תקנות ארגון הפיקוח על העבודה של העסקה ללא הדרכה וללא מסירת תמצית מידע בכתב.

לא בטיחותי

"בהיותם תופשי המפעל והמעסיקים של המנוח, אפשרו לו להמצא ליד המיכל ולבצע את הריתוך של המיכל, מבלי שנקטו באמצעים מעשיים כלשהם לסילוק החומרים הדליקים מהמיכל, ובכך העמידו את חיי המנוח בסכנה ממשית, זאת ככל שהחומרים הדליקים שבתוך המיכל יבואו במגע עם אש גלויה במהלך עבודתו של המנוח", נכתב בכתב האישום.

עוד צוין: "המעסיקים של המנוח, לא נקטו במידה סבירה של זהירות וקפידה למניעת הסכנה לחייו, בריאותו ובטיחותו של המנוח על-פי כללי הבטיחות הראויים ואפשרו לו להתחיל בעבודתו במסגרייה מבלי שסיפקו לו מידע אודות הסיכונים אליהם יהיה חשוף בעת העבודה במסגרייה, מבלי שהדריכו אותו לגבי סיכונים אלו ומבלי שמסרו לו תמצית מידע בכתב אודותיהם, ובאופן מיוחד באשר לביצוע עבודת הריתוך בקרבת חומרים דליקים".

______________________________________________________________

עו"ד יובל אור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות