השוכר לבעל הדירה: "גנבת לי את הארנונה"

תביעת דיבה שהוגשה לביהמ"ש השלום בי-ם חושפת את מערכת היחסים המתוחה שבין בעלי דירות לשוכרים: והפעם בעל נכס שחטף קללות מהדייר וטוען: "השפיל אותי"
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

יחסים בין בעלי נכס לשוכרים שלו, לא פעם הופכים להיות מתוחים ומגיעים לפתחו של בית המשפט. בימים האחרונים הוגשה לבית משפט השלום בירושלים, הוגשה תביעת לשון הרע בסך 48 אלף שקלים, על ידי בעלי דירה אשר תבע את שוכרי הדירה שלו, לאחר שלטענתו אלה הכפישו אותו בפני אשתו ודיירי הבניין.

על פי התביעה, הנתבע שוכר את דירתו מהתובע ובתחילת החודש האחרון, התגלה סכסוך בין הצדדים במהלכו הוציא הנתבע לכאורה את דיבתו של התובע בפני אשתו, השכנים בבניין ובפרט בפני השכנה שגרה במקביל לדירת התובע.

"חרא של בנאדם"

בין השאר בדברים שהקליט התובע נשמע השוכר אומר לו: ״אתה מנוול גדול! חרא של בנאדם! חרא! יא רשע, אני אזמין לך משטרה! יש עליך הפרת הוראה חוקית! מנוול! רשע! אתה מקלקל את הבן שלך! קלקלת את הבן שלך! חזיר! כל הדברים האלה נכונים עלייך, תקליט! הכל נכון עליך רשע אתה! רשע! טפו עלייך!".

עוד באותו היו ובפני השכנים הוסיף הנתבע וקרא לתובע: "גנב! ורשע" "אתה גנבת לי את הארנונה" ואז ירק לעברו פיזית. ברקע ניתן לשמוע את אשתו של התובע מנסה להרגיע את הנתבע.

דורש פיצוי

כאמור, כעת מבקש התובע מבית המשפט פיצוי על אותם דברים וציין בתביעה: "בפרסומו של הנתבע אין כל אמת ויש בתיאור פוגעני זה משום הוצאת לשון הרע כנגד התובע, כפי מובנו של מונח זה בחוק איסור לשון הרע. יש בו בכדי להשפיל את התובע בעיני הבריות, לעשותו מטרה לשנאה, לבוז וללעג מצידם".

"הפרסום הפוגעני", נכתב עוד, "איננו משתמע לשתי פנים ומטרתו בין היתר לעשות את התובע מטרה לשנאה בוז ולעג ואף להשפילו ולתארו כאדם לא ישר, גנב ונוכל ועוד שלל כינויים שלא ניתן לטעון לגביהם "אמת דיברתי" או שנאמרו 'בתום לב'. לבזות את התובע – אין כל ספק שהמעשים המיוחסים לתובע נועדו לבזותו לרבות בפני אשתו ושכניו, ואף נועדו לאיים על התובע".

________________________________________________________________

עו"ד תום שנפ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות