רומן זדורוב בדרך למשפט חוזר

פרקליט המדינה עמית איסמן החליט לפתוח במשפט חוזר נגד מי שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה – רומן זדורוב. בהודעתו ציין כי החליט לאמץ את העמדה במשרדו לפיה "קיים סיכוי סביר להרשעתו" וכי "יש עניין ציבורי של ממש בניהול ההליך". במקביל קבע כי התיקנגד אולה קרבצ'נקו ייגנז
רונן לוי |
רומן זדורוב בדרך למשפט חוזר
רומן זדורוב בדיון בערעורו בביהמ"ש העליון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רומן זדורוב שרצח את הילדה תאיר ראדה בדרך למשפט חוזר. הפרקליטות הודיעה אמש (יום ד') לבית המשפט המחוזי בנצרת, כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לנהל בשנית את משפטו של זדורוב, הודעה על כך נמסרה גם לסנגורו של זדורוב וכן לאילנה ראדה, אימה של תאיר ז"ל. בתוך כך, הודיע פרקליט המדינה על החלטתו לגנוז את התיק שנפתח בשעתו בעניינה של אולה קרבצ'נקו (א"ק) מחוסר אשמה, והודעה על כך נמסרה לבא-כוחה.

בעקבות החלטת המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, שקיבל את הבקשה לערוך משפט חוזר בעניינו של זדורוב, הקים פרקליט המדינה צוות פרקליטים ותיקים ומנוסים, ממחוזות שונים, אשר לא היו מעורבים בכל שלב שהוא בניהול תיק זדורוב.

"סיכוי סביר להרשעה"

הצוות התבקש על ידי פרקליט המדינה לעבור על כלל הראיות בתיק, ולבחון מחדש את התשתית הראייתית הקיימת בתיק, על מנת להמליץ בפניו האם קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב. הצוות התבקש לבחון גם את הצורך בהשלמות חקירה והעברת חומרים שנאספו במהלך השנים.

תאיר ראדה ז"ל
תאיר ראדה ז"ל

לאחר שהצוות בחן את כלל חומרי החקירה לעומקם, כמו גם את הטענות השונות שהעלה סניגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, בפגישתו עם פרקליט המדינה, המליץ הצוות בפני פרקליט המדינה לנהל את התיק בשנית. המלצה זו עולה בקנה אחד גם עם המלצתם של המשנה הפלילי לפרקליט המדינה, מנהלת המחלקה הפלילית וכן צוות הפרקליטים שטיפל בתיק במסגרת הבקשה למשפט חוזר.

לאחר בחינת הדברים ולאחר שקיים דיונים בלשכתו החליט פרקליט המדינה לאמץ את העמדה לפיה קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב ברצח תאיר ראדה ז"ל, וכי יש עניין ציבורי של ממש בניהול משפטו בשנית.

העליון הודיע על משפט חוזר

בחודש מאי השנה, קיבל בית המשפט העליון את בקשתו של רומן זדורוב למשפט חוזר. עם פרישתו של המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר, הוא קיבל את בקשתו של זדורוב לקיום משפט חוזר. השופט מלצר קבע כי טרם קיום המשפט החוזר – הפרקליטות תחזור ותבדוק את הראיות שהובאו לצורך הרשעת המבקש באספקלריה של העילות שהתקבלו כאן, בין השאר לנוכח חוות דעת של מי שהיה סגן ראש השב"כ, יצחק אילן ז"ל, שהוגשה בתימוכין לבקשה, אף שזו לא יכולה להתקבל כראיה בגין ההוראות של דיני הראיות בדבר עדות סברה. עוד נקבע כי ביהמ"ש המחוזי בנצרת הוא שידון בתיק זדורוב, ויבחן גם את בקשתו להשתחרר ממעצר במהלך המשפט.

השופט מלצר ציין בהחלטתו כי בזהירות המתבקשת, ניתן לומר כי יש בחוות דעת מילרוי, לצד ההכרה שבחוות דעת רוטשילד לכך שאפשרות זליגת הדם מגופת המנוחה כעבור שעות היא רחוקה, סיכוי, שאיננו משולל יסוד, כדי להביא לשינוי תוצאות המשפט לטובת זדורוב.

פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן הודיע על משפט חוזר לרומן זדורוב
פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן, צילום: דוברות משרד המשפטים.

"כמובן", כתב השופט מלצר, "מדובר בפוטנציאל בלבד, ובהחלט תיתכן האפשרות, כפי שטוענת המשיבה, כי נזילת הדם שעל עקבת הנעל שעל גבי מכסה האסלה וכן כתם הדם של המנוחה שנמצא בתא השלישי הוטבעו שעות לאחר ביצוע הרצח ובירור נושאים אלה – לא ישנה בסופו של יום את תמונת ההרשעה".

"עם זאת", נכתב עוד, "לעת הזו די בכך שחוות הדעת האמורות מגלות אמינות לכאורית ועומדות במבחני הקבילות, כדי שתוכלנה לשמש כראיות במשפט החוזר עצמו. הנה כי כן מסקנתי היא כי על אף מסכת הראיות המפורטת שעמדה לחובת המבקש, כפי שתוארה לעיל – עדיין אסור להתעלם בשלב זה מהמשמעות המזכה הנובעת מראיות ממשיות אלו, העומדות אל מול הראיות המבססות את ההרשעה, ואשר ייתכן כי הן מנוגדות להסבר שהעניקו להן בתי המשפט עד כה".

גיוס המונים לטובת המאבק המשפטי של רומן זדורוב

לקראת משפטו של זדורוב פונה עו"ד הלוי לגיוס המונים לצורך מימון ההוצאות המרובות של ההליך. באתר בי אקטיב, שבו פתח בקמפיין גיוס המונים, כותב הלוי כי "כבוד השופט חנן מלצר אישר את עריכת המשפט החוזר של רומן זדורוב, וכעת האמת סוף סוף עומדת לצאת לאור. זה הזמן להביא צדק לרומן זדורוב ולשים סוף לאחת הפרשיות העגומות ביותר בתולדות המשפט הישראלי".

לדבריו, הוא חיכה לרגע הזמן במשך שנים ו"כעת זה הזמן לצאת לדרך". עוד הוא מציין כי "במשך שנים אספתי וליקטתי את הראיות להוכחת זכאותו של זדורוב. מלבד הפגמים הידועים לשמצה שנפלו בחקירה עלו בידי ראיות חדשות שטרם הובאו לידיעת בית המשפט. כעת אנחנו זקוקים לעזרתכם. רומן ניצב לבדו מול המערכת, והמאבק למען עשיית הצדק דורש מימון רב".

בעזרת התמיכה הכספית מקווה עו"ד הלוי כי יוכל להיעזר בשירותים של מומחים מן השורה הראשונה, לניתוח כתמי דם, לפיענוח תביעות אצבעות וראיות פורנזיות נוספות, בדיקת ממצאי DNA, השוואת כתבי יד ושחזור מידע ממוחשב. "כמו כן", כך הוא כותב, "נעשה מאמץ על מנת להביא לידיעת הציבור את כל המידע הכי אמין, ונשים קץ אחת ולתמיד לכל הדיסאינפורמציה בנושא. מדובר במאבק עיקש, אבל אני מאמין שביחד נוכל לנצח. זוהי ההזדמנות האחרונה בהחלט להציל את רומן. אני מאמין שהראיות הנוספות שיש ברשותי יביאו לזיכוייו המלא של רומן בפרשה. דרך ארוכה עוד לפניי, ועל מנת לבסס את התשתית הראייתית להגנתו של רומן אנו זקוקים לעזרתכם".

להצטרפות למאבק הציבורי של רומן זדורוב לחצו כאן.

אימפקט שירותי תוכן בע"מ, המחזיקה באתר אוביטר, מספקת ייעוץ למאבק למען משפט חוזר לרומן זדורוב.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות