גיוס המונים לטובת המאבק המשפטי של רומן זדורוב

סנגורו של רומן זדורוב, עו"ד ירום הלוי פונה בימים אלו לגיוס המונים באתר בי אקטיב לצורך מימון ההוצאות המרובות של ההליך: "זה הזמן להביא צדק ולשים סוף לאחת הפרשיות העגומות ביותר בתולדות המשפט הישראלי"
רונן לוי |
גיוס המונים לטובת המאבק המשפטי של זדורוב
רומן זדורוב ועו"ד ירום הלוי בדיון בבית המשפט העליון. צילום: פלאש 90

לאחר הודעת בית המשפט העליון על קיומו של משפט חוזר לרומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה, פתח עו"ד ירום הלוי, סנגורו של זדורוב, בקמפיין גיוס המונים בניסיון לגייס כסף עבור הוצאות המשפט המרובות של ההליך באתר בי אקטיב.

כעת, לאחר הודעת פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, כי הפרקליטות לא תבטל את האישומים נגד זדורוב, מאבקו הציבורי של עו"ד ירום הלוי לטובת מיוצגו – נמשך.

"האמת סוף סוף עומדת לצאת לאור", הוא אומר. "זה הזמן להביא צדק לרומן זדורוב ולשים סוף לאחת הפרשיות העגומות ביותר בתולדות המשפט הישראלי".

"במשך שנים", כותב הלוי, "אספתי וליקטתי את הראיות להוכחת זכאותו של רומן זדורוב. מלבד הפגמים הידועים לשמצה שנפלו בחקירה עלו בידי ראיות חדשות שטרם הובאו לידיעת בית המשפט. כעת אנחנו זקוקים לעזרתכם. רומן ניצב לבדו מול המערכת, והמאבק למען עשיית הצדק דורש מימון רב".

עו"ד ירום הלוי, עורך דין פלילי למעלה מ-30 שנה, מספר כיצד נשאב לאחת הפרשות המסעירות היותר שהתרחשו בישראל.

"כמו רבים מתושבי המדינה", כך הוא מתאר, "גם אני עקבתי בסקרנות אודות פרשת רצח תאיר ראדה ז"ל. כבר מהרגעים הראשונים התחיל להתגבש אצלי החשש שהמשטרה תפסה את האדם הלא נכון. התעניינותי בפרשה הייתה מקצועית בלבד, אך בשנת 2016 צפיתי בסדרה הדוקומנטרית המופתית 'צל של אמת' ואם להודות על האמת הזעזעתי עד עמקי נשמתי מהדברים שנחשפו. למרות שיש כיום מי שמנסה להטיל צל כבד על האמת שנחשפה, יוצרי הסרט הביאו מסמך מקיף ויסודי שהביא לידיעת הציבור פרטים חדשים ששופכים אור שונה לגמרי על הפרשה".

"להציל את רומן" – קמפיין גיוס המונים לטובת רומן זדורוב

"לא התעצלתי", הוא ממשיך. "עברתי על כל עדות, כל פרט וכל ראיה. בכל – שנותיי כעורך דין לא נתקלתי במחדל בסדר גודל כזה. מלבד הכשלים הרבים שנפלו בחקירה, גיליתי גם ממצאים שלא הובאו לידיעת בית המשפט. כשפגשתי את רומן לראשונה הוא כבר היה 1,000 ק"מ מתחת לאדמה. הערעור שהוגש לביהמ"ש העליון על מאסר העולם נדחה באופן סופי. דברים היו נראים לו אבודים אבל אני הסתכלתי לו עמוק בעיניים ואמרתי "תפקידי למצוא ראיות נוספות חדשות וכך אעשה".

בעזרת התמיכה הכספית מקווה עו"ד ירום הלוי כי יוכל להיעזר בשירותים של מומחים מן השורה הראשונה, לניתוח כתמי דם, לפיענוח תביעות אצבעות וראיות פורנזיות נוספות, בדיקת ממצאי DNA, השוואת כתבי יד ושחזור מידע ממוחשב

. "כמו כן", כך הוא כותב, "נעשה מאמץ על מנת להביא לידיעת הציבור את כל המידע הכי אמין, ונשים קץ אחת ולתמיד לכל הדיסאינפורמציה בנושא. מדובר במאבק עיקש, אבל אני מאמין שביחד נוכל לנצח. זוהי ההזדמנות האחרונה בהחלט להציל את רומן. אני מאמין שהראיות הנוספות שיש ברשותי יביאו לזיכוייו המלא של רומן בפרשה. דרך ארוכה עוד לפניי, ועל מנת לבסס את התשתית הראייתית להגנתו של רומן אנו זקוקים לעזרתכם".

אמש (יום ד') הודיעה הפרקליטו לבית המשפט המחוזי בנצרת, כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לנהל בשנית את משפטו של רומן זדורוב, הודעה על כך נמסרה גם לסנגורו של רומן זדורוב וכן לאילנה ראדה, אימה של תאיר ז"ל. בתוך כך, הודיע פרקליט המדינה על החלטתו לגנוז את התיק שנפתח בשעתו בעניינה של אולה קרבצ'נקו (א"ק) מחוסר אשמה, והודעה על כך נמסרה לבא-כוחה.

על פי הודעת הפרקליטות, לאחר בחינת הדברים ולאחר שקיים דיונים בלשכתו "החליט פרקליט המדינה לאמץ את העמדה לפיה קיים סיכוי סביר להרשעתו של רומן זדורוב ברצח תאיר ראדה ז"ל, וכי יש עניין ציבורי של ממש בניהול משפטו בשנית".

להצטרפות ולתמיכה בקמפיין גיוס המונים "להציל את רומן זדורוב", לחצו כאן.

אימפקט שירותי תוכן בע"מ, המחזיקה באתר אוביטר, מספקת ייעוץ למאבק למען משפט חוזר לרומן זדורוב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות