האם ילדה יכולה להחליט לא ללכת אל אימה?

האב טען שבתו בת ה-12.5 לא רוצה לבקר אצל אימה, אך חטף ביקורת מביהמ"ש: "הקטינה מחויבת לכבד את הוריה, אילו הייתה מסרבת ללכת לביה"ס, היית מאפשר לה?
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט המחוזי בחיפה, אספרנצה אלון, לא קיבלה בקשת רשות ערעור בעניין חיוב קנס בגין אי החזרת קטינה לבית האם, זאת לאחר שבית משפט לענייני משפחה בחדרה החליט שהאב יחויב בקנס ככל שלא ישיב המבקש את הבת לבית האם בסך 1,500 שקלים עד לתאריך מסוים ועל כל יום איחור מעבר לכך 350 שקלים.

האב טען כי בתו בת ה-12.5 אינה מעוניינת להגיע לאמה, אך ספג ביקורת קשה בבית המשפט.

"מצב בו האב נמצא בחוסר אונים אל מול ילדה בת 12.5 אינו תקין ואינו לטובת הקטינה. אילו הייתה הקטינה מסרבת ללכת לבית הספר- האם גם אז היה מתיר התנהגות זאת?", נכתב בהחלטת בית המשפט.

המבקש הגיש בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט לטענתו שגה בית משפט משקשר בין סירובה של הקטינה לשוב לבית אמה לבינו.

השבת הבת אינה תלויה בו או ברצונו.

שעה שהוא עושה כל שניתן על מנת להביא את הקטינה לאמה ולשמר את הקשר.

סנקציה כספית

הסנקציה הכספית, מתעלמת מרצונה של הקטינה וממצוקתה מול אמה, אשר בתגובה להחלטה ברחה מביתו, לטענת האב, אין מדובר בניכור הורי מצד האב או בהיעדר שיתוף פעולה, אלא במצב רגשי מורכב בו מצויה הקטינה. עוד הוסיף האב, כי הוא נמצא בהליך פשיטת רגל ובית משפט קמא התעלם מכך.

השופטת אלון קבעה כי שוכנעה שלא נפלה כל שגגה בהחלטתו של בית המשפט קמא שהיה ער למצוקת הקטינה ועל כן הורה על שמיעת הקטינה ביחידת הסיוע, על קבלת תסקיר משלים ואף שוקל מינוי אפוטרופוס לדין לקטינה.

הילדה מחויבת לקיים החלטות ביהמ"ש

"הקטינה בת 12.5 מחויבת על פי הדין העברי והן הדין האזרחי, לכבד את אביה ואת אימה", כתבה השופטת, "ולציית להם ובוודאי שמחויבת היא, כמו גם הוריה, לקיים את החלטות בית משפט. להפרת ההחלטה, השלכות מזיקות כבדות ורבות".

השופטת אלון הוסיפה: "מצב בו האב מתאר כי הוא נמצא בחוסר אונים אל מול ילדה בת 12.5 אינו תקין ואינו לטובת הקטינה. אילו הייתה הקטינה מסרבת ללכת לבית הספר- האם גם אז היה מתיר התנהגות זאת?".

 

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אספרנצה אלון


עו"ד הילה וינטרוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות