סוכן סמוי הוביל למעצרם של עשרות חשודים פלסטינים שסחרו בנשק

לאחר חודשים ארוכים של חקירה סמויה פשטו הבוקר כוחות המשטרה על בתיהם של עשרות חשודים, תושבי איו"ש, בחשד לביצוע עבירות אמל"ח במשך תקופה ארוכה
דניאל בן חמו |
פשיטה משטרתית. צילום באדיבות המשטרה

במהלך החודשים האחרונים המשטרה הפעילה סוכן סמוי שהביא למעצרם של עשרות חשודים פלסטינים מתחומי אזור יהודה והשומרון, בגין ייצור, אחזקה, הברחה וסחר באמצעי לחימה. הבוקר (יום ג') פשטו השוטרים על ביתם של החשודים והם יובאו במהלך היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט צבאי.

במהלך החקירה שהובילה למעצרים האמורים, הופעל במשך חודשים סוכן משטרתי סמוי שחשף חוליות מרכזיות בשרשרת ביצוע עבירות, שכללו בלדרים שהבריחו לארץ כלי נשק, שחלקם עברו תהליך הסבה מאיירסופט לכלי נשק "חיים" שיועדו לפעילות פשיעה וירי בתחומי הארץ.

הסוכן, שפעל בזירה מורכבת, רכש את אמונם של החשודים וקנה בעסקאות אמל"ח עשרות כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, M-16, תת מקלע מסוג קרלו ואקדחים מסוגים שונים. מדובר בעבירות חשיפה שרובן תולדה של מודיעין משטרתי ופעילות משמעותית ברובד הסמוי, במאבק המתמשך בעבירות אמל"ח וירי ברחבי הארץ.

המשטרה תבקש להאריך מעצר

הבוקר פשטו לוחמי יחידת אתג"ר, היחידה המיוחדת הגדעונים (יח' 33) בלהב 433, והימ"מ של מג"ב, ביחד עם יחידות מיוחדות מצה"ל, על בתיהם של עשרות חשודים פלסטינים שעסקו בסחר, הברחה והפצה של אמל"ח, שחלקו בייצור מקומי, מיהודה והשומרון לישראל.

החשודים שנעצרו הבוקר הובאו לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של ייצור ואחזקת אמצעי לחימה, קשירת קשר לפשע וסחר באמל"ח – כל אחד על פי חלקו בעבירות האמורות. בהמשך היום, יובאו העצורים בפני בית משפט צבאי לשם דיון בבקשה להארכת מעצרם.

_______________________________________________________________________

עו”ד אלון הראל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות