המלונות נותרו סגורים בתקופת הקורונה? ישרוטל תפצה

אושרה פשרה בייצוגית שהגישו לקוחות הרשת, המיוצגים ע"י משרד רפפורט-לוין-ביטון, ובה נקבע כי תוארך תקופת החברות במועדון הלקוחות בשל השבתת הפעילות
מעיין לביא |
מלון מרשת ישרוטל באילת. צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, רחל ברקאי, אישרה הסדר פשרה בתובענה ייצוגית נגד רשת ישרוטל לאחר שנטען כי הפרה את החוזה שלה עם לקוחותיה – חברי מועדון הלקוחות, בזמן שבתי המלון היו סגורים בעת משבר הקורונה. על פי הסדר אליו הגיעו עו"ד רועי ביטון ויונתן רפפורט ישרוטל תאריך את תקופת החברות במועדון למשך תקופה של חמישה חודשים. רשת ישרוטל תשלם גם גמול למבקשים בסך 50 אלף שקלים ועוד 200 אלף שקלים שכר טרחת עו"ד.

אולי יעניין אותך:

בבקשה לתביעה הייצוגית נכתב כי ישרוטל הפרה את החוזה שלה עם חברי מועדון הלקוחות, בכך שנמנעה מלפצות אותם בגין פרק הזמן שבו היו מנועים מלהשתמש בזכויותיהם מכוח חברותם במועדון הלקוחות, בתקופה בה היו בתי המלון של המשיבה מושבתים, בעקבות השבתת בתי המלון בימי מגפת הקורונה.

הלקוחות לא יכלו לעשות שימוש בזכויותיהם. משרד עוה"ד רפפורט, לוין, ביטון.

טענתם המרכזית של המבקשים שיוצגו על ידי עו"ד רועי ביטון ויונתן רפפורט, כי על ישרוטל להאריך את תוקף החברות במועדון, וזאת למשך הזמן שבו לא יכלו לקוחותיה לבצע שימוש בזכויותיהם מכוח חברותם במועדון נוכח השבתת מלונות ישרוטל.

ישרוטל: "פגיעה הדדית עקב כוח עליון"

מנגד, טענה ישרוטל כי מדובר בהתקשרות הנסמכת על זכות לקבלת הטבות כנגד אירוח במלון, וכאשר זכות זו לא מומשה, ונגרמה בכך פגיעה הדדית לצדדים, עקב כוח עליון או אירוע שלא ניתן היה לצפות אותו או להעריך אותו מראש, ממילא לא קמה עילת תביעה כנגדה.

לשיטת הרשת, קל וחומר שלא יכולה לעמוד עילה כנגדה על יסוד טענה המגלמת הנחה, כי מלוא הסיכון בגין מגפת הקורונה והשלכותיה שלא נתנו לצפייה מראש, יושת רק עליה. כן נטען, כי החברות במועדון מאפשרת לחברי המועדון זכות לצבור הטבות ככל שיתארחו במלונות ישרוטל, בעוד שאין כל וודאות כי זכות זאת הייתה ממומשת. ממילא לאור החשש הבריאותי והסגרים שהיו בתקופה המדוברת, וגם בשגרה, אפשר ואף סביר כי במשך שלושת חודשים בהם לא היה ניתן לממש הטבות והקלות, לא היה נעשה כל מימוש או אירוח במלונות ישרוטל על ידי חברי המועדון. משכך, נטען כי לתקופת ההשבתה אין השלכה בפועל על זכויות חברי המועדון.

פשרה בין הרשת ללקוחות

לפי הסדר הפשרה, אליו הגיעו עורכי הדין ביטון ורפפורט ומבלי להודות בטענות, ישרוטל תאריך את תקופת החברות במועדון למשך תקופה של חמישה חודשים בגין סגירת מלונותיה או חלקם בתקופת ההשבתה, ובלבד שמדובר במי שהיה חבר במועדון בתקופת ההשבתה או הצטרף למועדון בתקופה שבין חודש מרץ 2018 ועד ל-30 בנובמבר 2020.

עוד הוסכם כי ישרוטל התחייבה לפעול ולהאריך את תוקף החברות במועדון הלקוחות שלה ללקוחותיה, וזאת ככל שמלונותיה יושבתו פעם נוספת בעקבות מגפת או אירועי הקורונה וכלל שלא יתאפשר עקב ההשבתה האמורה מימוש סביר של זכויות החבר במועדון.

השופטת ברקאי, שקיבלה את הסדר הפשרה, ציינה כי בנסיבות העניין מדובר בסוגיה מיוחדת אשר התעוררה בעקבות מגפת הקורונה שהכתה כלכלית בכל הן בפן האישי של הפרט והן בהיבטים כלכליים רחבים של המשק הישראלי והעולמי.

"מחלוקות חוזיות בעקבות מגפת הקורונה"

"ישרוטל, בדומה לעסקים רבים אחרים", כך כתבה השופטת, "נקלעה לנסיבות ש'נכפו' עליה ואין ליחס לה הטעיה או חוסר תום לב כפי שנטען כלפיה בתחילת ההליך. אין חולק כי מגפת הקורונה עוררה מחלוקות חוזיות רבות במשק שהינן פועל יוצא של השבתת הפעילות במשק, מחלוקות אשר הוכרעו בדרכים שונות, ובחלקן אף הוסדרו בדברי חקיקה (ראו חוק החזר מקדמה בשל ביטול אירוע (נגיף הקורונה החדש), תשפ"א – 2020 )".

השופטת הוסיפה: "ניתן לומר אפוא כי מדובר בנסיבות מיוחדות כאשר הסדר הפשרה שהוצג מעיד על נכונות כנה להסדיר נסיבות בלתי צפויות עמן נדרשה ישרוטל להתמודד. מנגד לא נעלמה מעיני העובדה כי המבקשים לקחו סיכון בניהול תובענה זו כשבסופו של יום השיגו הטבה נאותה לחברי הקבוצה".

לאתר משרד עוה"ד רפפורט-לוין-ביטון לחצו כאן.

______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רחל ברקאי

______________________________________________________________

עו”ד רועי ביטון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות