כמה בקשות לרישום פטנטים נרשמו במהלך 2020?

למרות ההתמודדות עם מגפת הקורונה בישראל, מנתונים של רשות הפטנטים עולה כי אצלה העסקים לא נפגעו ואף נרשמה עלייה במספר הבקשות שהוגשו עליה
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

על אף ההתמודדות עם נגיף הקורונה וצמצום בכוח אדם בעקבותיו, רשות הפטנטים עמדה ביעדים שנקבעו לה לשנת 2020 וחשפה בדוח השנתי שלה, שמתפרסם היום, כי מספר הבקשות לרישום פטנטים חצה לראשונה את רף ה-8,000 בקשות, עליה של 5% לעומת 2019. כמות הבקשות לרישום עיצובים וסימני מסחר נשארה דומה ביחס לכמות שהושגה ב-2019.

ברשות הפטנטים מציינים, כי בעוד מדינות רבות חוו ירידה בבקשות לרישום קניין רוחני בשנת 2020 בשל הקורונה, בישראל נשמרה כמות הבקשות ואף הייתה עלייה. הדבר מצביע על חשיבותה של ישראל כשוק יעד. כמו כן, הדוח משקף ירידה נוספת בזמני ההמתנה לבחינת בקשות לרישום קניין רוחני. אני צופה המשך ירידה בשנים הקרובות ושיפור משמעותי לציבור בתחום זה, כשהמשמעות הינה העלאת הוודאות לשחקנים בשוק.

מובילים בעולם

מעיקרי הדו"ח עולה כי ביוסנס וובסטר (ישראל בע"מ) היו המובילים הישראלים בהגשת המספר הרב של בקשות פטנטים, שעמדו על 178 והמובילים ברישום פטנטים עם 106 פטנטים שנרשמו. Regeneron Pharmaceutical, INC הינם המבקש הזר המוביל לבקשות פטנט, שעמדו על 96. Philip Morris Products S.A הם החברה הזרה המובילה עם מספר רישום פטנטים- 69.

בתחום סימני המסחר- ממוצע הזמן הכולל מהגשת הבקשה לרישום ועד פרסומה להתנגדויות ירד בשנת 2020 מ- 9.8 חודשים ל- 7.6 חודשים. המבקשים המובילים בבקשת סימני מסחר הם HUAWEI technologies co. ltd עם 102 בקשות ו- APPLE היא החברה אשר נרשם על שמה המספר הגבוה ביותר של סימני מסחר שעומד על 95.

בתחום העיצובים- ישראל הצטרפה בתחילת 2020 להסדר האג, בנוגע לרישום בינלאומי של עיצובים תעשייתיים, ורשות הפטנטים החלה לקבל בקשות בינלאומיות המייעדות את ישראל. נבחנו 212 עיצובים בינלאומיים ומתוכם 139 אושרו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות