דקרה את בעלה – ביהמ"ש ביטל את ההרשעה

מורה לשעבר הורשעה כי בעקבות התקף קנאה לבעלה, נטלה את הסכין שעמו חתכה סלט ודקרה אותו בבטנו. השופטת התחשבה: "טעות חמורה של רגע עצוב"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בנתניה, טל אוסטפלד נאוי, החליטה להתחשב בתושבת השרון, לשעבר מורה במקצועה, בשנות ה-20 לחייה וביטלה את הרשעתה בפלילים, למרות שבהתקף קנאה לבעלה, בזמן הכנת סלט דקרה אותו בביטנו והוא נזקק לניתוח. השופטת אוסטפלד נאוי, הורתה לה לבצע 350 שעות של"צ. "מדובר בעבירה שבוצעה, כך נדמה, בלהט הרגע. לא מדובר בתכנון מוקדם או בהקפדה מוקדמת על הפרטים, אלא בטעות חמורה של רגע עצוב".

הנאשמת הורשעה בהתאם להודאתה בעובדות כתב אישום מתוקן, בביצוע עבירה של פציעה כשהעבריין מזויין, זאת לאחר שבשעת לילה מאוחרת, במטבח הבית, נתגלע ויכוח בין הנאשמת לבעלה, על רקע טענת הנאשמת כי המתלונן הסיע ברכבו אישה בלבוש מינימלי ודבר זה עורר בה קנאה. באותן הנסיבות, עת חתכה סלט, כיוונה הנאשמת את הסכין לכיוונו של המתלונן. בהמשך, פצעה אותו בבטנו באמצעות הסכין.

פעלה באימפולסיביות

הנאשמת שמקיימת אורח חיים דתי, בעלת תואר ראשון בחינוך, עסקה בהוראה שנתיים והושעתה מעבודתה במשרד החינוך נוכח המקרה, ציינה כי הרקע לביצוע העבירה, הינו ויכוח בינה לבין המתלונן שהראה לה תמונה של אישה בלבוש מינימלי שהסיעה אותו לביתו מהלימודים. המתלונן אמר לנאשמת כי יחליף אותה בבחורה זו. לטענתה, זה ארע כאמור בעת שחתכה סלט במטבח, שכחה שהיא אוחזת בסכין ופצעה את המתלונן בבטנו, מבלי שהתכוונה לכך. היא הביעה צער וחרטה על ביצוע העבירה.

התביעה ציינה את העבירה בה הורשעה הנאשמת, העובדה כי בוצעה בתוך התא המשפחתי והערכים החברתיים שנפגעו. המאשימה טענה כי הנאשמת פעלה באימפולסיביות על רקע קנאתה, מעשיה מאופיינים בתעוזה כאשר לא היססה להשתמש בסכין ומדובר ברף חומרה גבוה. בעניין ההרשעה ציינה, כי הימנעות מהרשעה הינה חריג לכלל, והנאשמת לא עומדת במבחנים שנקבעו בפסיקה לביטול ההרשעה. מדובר ברף חומרה גבוה, עבירה שבוצעה בתוך התא המשפחתי וסוג העבירה אינו מאפשר ביטול ההרשעה.

בעלה של הנאשמת, פתח וציין כי הוא אוהב את הנאשמת, אם ילדיו. ביקש מבית המשפט לעזור למשפחה ולהחזיר את שמחת החיים שאבדה, תאר את הידרדרות מצב רוחה של הנאשמת מאז ביצוע העבירה וההשפעה על המשפחה כולה.

"בלהט הרגע"

השופטת אוסטפלד נאוי, החליטה לבסוף לבטל את ההרשעה לאחר שמצאה כי הנאשמת עומדת במבחנים שנקבעו לביטול ההרשעה בדין, זאת, על אף סוג העבירה ובשל נסיבותיה האישיות, עמדת המתלונן – בעלה, ההליך השיקומי בו נטלה חלק ונסיבות ביצוע העבירה.

"על דרך הכלל", נכתב בהחלטה, "על בתי המשפט להוקיע עבירות אלימות שכאלה במיוחד כאשר הן מבוצעות בתוך המשפחה. עם זאת, מצאתי כי מדובר בנסיבות מיוחדות הן מבחינת ביצוע העבירה, הן מבחינת הנאשמת בעצמה והן במישור היחסים בתוך המשפחה, בינה לבין המתלונן. מדובר בעבירה שבוצעה, כך נדמה, בלהט הרגע. לא מדובר בתכנון מוקדם או בהקפדה מוקדמת על הפרטים, אלא בטעות חמורה של רגע עצוב. זאת ועוד, לא מדובר בעבירה מתמשכת או בביצוע עבירות נלוות. ושוב אדגיש, אין כלל להקל ראש בביצוע עבירה שכזו", כתבה השופטת בהחלטתה".

__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת טל אוסטפלד נאוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות