לא החזיר מס תשומות שניכה שלא כדין – נידון למאסר

ביהמ"ש השלום ברמלה גזר 11 חודשי מאסר וקנס בגובה 50 אלף שקלים על נאשם שהורשע ב-5 עבירות מס לאחר שלא הסיר את המחדל ולא החזיר את הכסף למדינה
אייל חן |
מס מסים החזרים מע"מ
דוחות מס. אילוסטרציה: evanto

שופט בית משפט השלום ברמלה, הישאם אבו שחאדה, גזר 11 חודשי מאסר בפועל ו-50 אלף שקלים קנס, על נאשם שהורשע בביצוען של חמש עבירות של ניכוי מס תשומות שלא כדין בניגוד לחוק מע"מ, זאת לאחר שלא החזיר סכום של 600 אלף שקלים למדינה.

הנאשם הודה במסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב האישום המתוקן. על פי עובדות כתב האישום המתוקן, נרשם הנאשם כעוסק מורשה לעניין חוק מס ערך מוסף בתחום עבודות צבע בבתים פרטיים. בתקופה של כחצי שנה, ניכה הנאשם בחמשת הדו"חות התקופתיים שהגיש לרשויות מע"מ, מס תשומות בהעדר מסמכים כדין. סך מס התשומות אותו ניכה הנאשם בדיווחיו התקופתיים הינו 608 אלף שקלים.

הצדדים הציגו הסדר טיעון שלפיו מתחם העונש ההולם נע בין 10 ועד 24 חודשים כאשר התביעה, תגביל את טיעוניה ל-12 חודשי מאסר בפועל וכן קנס בסך 50 אלף שקלים. התביעה טענה שעל אף העובדה שלנאשם אין עבר פלילי קודם, העונש הראוי הוא 12 חודשי מאסר מאחורי סורג ובריח. בנוסף, הדגישה שהנאשם לא הסיר את המחדל שנובע מהעבירות שבוצעו על ידו. במילים אחרות, הנאשם לא החזיר למדינה את הסכום שנגזל מהקופה הציבורית בשל העבירות שביצע, קרי את הסך של 608 אלף שקלים.

מנגד, בא כח הנאשם ציין שהנאשם נשוי ואב לילדה בת שלוש שנים. לטענתו, הנאשם נוצל על ידי גורמים עברייניים ששידלו אותו לפתוח עסק שישמש לביצוע עבירות מס ואף קיבל איומים היה ויפליל את מי מהם. כמו כן, הנאשם הוא מפרנס יחיד של משפחתו והמאסר עלול לגרום לו לנזק משמעותי. כמו כן, טען שהנאשם עובד כיום כנהג משאית ושליחתו למאסר לתקופה ממושכת עלול לגדוע את מקור פרנסתו.

השופט אבו שחאדה שגזר על הנאשם 11 חודשי מאסר, קבע לגבי טענתו של הנאשם שתמימותו וגילו הצעיר נוצלו על ידי גורמים עברייניים על מנת לקדם תכנית עבריינית משלהם לביצוע עבירות מס, שאין בטענה זו כדי להושיע את הנאשם מעונש של מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח.

"בעת קביעת העונש המתאים בתוך מתחם העונש ההולם שעליו הסכימו הצדדים", כתב השופט בגזר הדין, "לקחתי בחשבון לקולא העדר עבר פלילי, היותו של הנאשם נשוי ואב לילדה קטנה ומשמש כמפרנס יחיד לבני משפחתו, הודאה וחיסכון בזמן שיפוטי. לחומרה, לקחתי בחשבון שהנאשם לא הסיר, אף לא באופן חלקי, את המחדל שנובע מהעבירות שביצע. מדובר בסכום משמעותי שנגזל מהקופה הציבורית ויש לתת לכך ביטוי במסגרת הענישה שיש להשית עליו".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט הישאם אבו שחאדה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות