תקיפת הניידת בבני ברק – הוארך מעצר החשודים

ביהמ"ש השלום בתל אביב האריך ב-3 ימים את מעצרם של 4 תושבי בני ברק החשודים כי תקפו שוטרים בניידת שנסעה ביום חמישי האחרון ברחבי העיר. הרב גלבר מויז'ניץ טען כי בתמורה להסגרתם קיבל הבטחה שלא יהיו עצורים מעל 24 שעות ואמר. השופטת: "כמעט לינץ'"
גילי סיוון-כהן |
בני ברק אברכים דוסים תקיפת ניידת חשודים
החשודים בדיון היום בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בתל אביב ענת יהב האריכה בשלושה ימים, את מעצרם של ארבעת החשודים שתקפו את השוטרים שנסעו ברכב ביום חמישי האחרון. "אירוע מזעזע כמעט לינץ שבו רכב, מנסה למלט את עצמו מהמקום הרי שכלל המעורבים מנסים למנוע ממנו בהתנהגות אלימה ומפחידה", כתבה השופטת בהחלטתה.

כזכור, מדובר היה בתקיפה חמורה של שלושה שוטרים, מיחידת הרישוי במהלך פעולתם בעיר בני ברק לאחר שיצאו מישיבת ויזניץ׳ בעיר, החשודים ואחרים סביב הרכב שבו ישבו השוטרים בתפקיד, השליכו אבנים וקרשים לעברם, באופן שגרם לפציעתם.

בבית המשפט נטען על ידי הרב גלבר מויז׳ניץ כי הוא הסגיר אותם לאחר שקיבל הבטחה מהמשטרה שהם לא יהיו עצורים מעל 24 שעות, ״אני מזועזע שהמשטרה לא מקיימת את הבטחתה״, אמר הרב גלבר.

לדברי באי כוחם, השלושה מסרו גרסה שקושרת אותם לאירוע בכך שנגעו ברכב והרביעי טען שהוא לא נגע ברכב והשוטרים. הם לא תקפו את יושבי הרכב אלא חבטו עם הידיים ברכב כדי להניס אותו. הם לקחו חלק מינורי ואחרים ניפצו שמשות הרכב. פרקליטיהם שהציגו לבית המשפט סרטון מהאירוע וטענו כי המשטרה לא יודעת מה חלקם של החשודים באירוע.

עורכי הדין טענו עוד כי הם לא ידעו כי מדובר בשוטרים הם נכנסו על אזרחי למוסד החינוכי והם היו בטוחים שהיה מדובר במוסרים שרצו ליצור פרובוקציה שויזניץ יופיעו כמי שמפרים את ההנחיות.

השופטת ענת יהב שהאריכה את מעצרם כתבה בהחלטתה: כי קיים חשד סביר שהחשודים שביצעו את המיוחס. ״האירוע שקרה", כתבה בהחלטתה, "לא דומה בכלל לגרסת החשודים, שנותנים גרסה דומה. אירוע מזעזע כמעט לינץ שבו רכב, מנסה למלט את עצמו מהמקום הרי שכלל המעורבים מנסים למנוע ממנו בהתנהגות אלימה ומפחידה. גם אם מה שעשו מדובר בהתנהגות פרועה ומסייעת לעבריינים״.
_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת יהב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות