3 שנות מאסר לשודד נהג מונית

הנאשם הורשע בכך שבמהלך נסיעה במונית מנתניה לת"א, תקף ביחד עם אחיו את הנהג, הצמיד סכין יפנית לצווארו ושדד ממנו את כספו. ביהמ"ש: "מעשים הראויים לכל גינוי"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, גזר 38 חודשי מאסר על נאשם שהורשע שביצע ביחד עם אחיו בעבירות של שוד בנסיבות מחמירות של נהג מונית. אחיו של הנאשם נפטר במהלך המשפט. "יש לתת את הדעת לעוצמת החוויה הקשה הנגרמת לנפגעי העבירה כתוצאה מביצוע עבירות מסוג זה", כתב השופט שגיא בגזר הדין, במסגרתו חויב הנאשם גם בפיצוי לנהג המונית.

על פי עובדות האישום הראשון, לפני כשנה בשעות הערב עלה הנאשם עם אחיו על מונית וביקשו שיסיעם מנתניה לתל אביב. הנאשם ישב במושב האחורי, מאחורי הנהג ובהתקרבם ליעד, הורו הנאשמים למתלונן לעצור את המונית. עם עצירת המונית, הצמיד הנאשם סכין יפנית אל צווארו של המתלונן ואחז בו בעוד אחיו דרש ממנו לתת לנאשמים את כל הכסף שברשותו.

אז, כך לפי האישום, נטלו השניים מהמתלונן סך של 450 שקלים במזומן ו- 2 פלאפונים. לאחר שסיימו לאסוף את הרכוש, הורו השניים למתלונן לצאת מהמונית. הנאשם עבר למושב הנהג והם נסעו מהמקום. בסמוך לאחר מכן, הסירו הנאשמים את "כובע" המונית מגג הרכב ופירקו את המונה. בעקבות כך הורשע הנאשם, כאמור, בעבירה של שוד בנסיבות מחמירות ובעבירה של החזקת סכין שלא כדין.

הפרקליטות ציינה כי מעורבותו בפלילים של הנאשם החלה לפני שמונה שנים ולחובתו שלוש הרשעות קודמות בעבירות שונות – סמים, רכוש ואלימות, במסגרתן ריצה שני עונשי מאסרים קצרים מאחורי סורג ובריח וכן הוטל עליו מאסר על תנאי בר הפעלה של 4 חודשים. התובע ציין כי "העבירות בתיק הנוכחי בוצעו בסמוך לשחרורו של הנאשם מעונש מאסר קודם שהושת עליו, ובזמן שתלוי ועומד נגדו מאסר על תנאי – שככל הנראה אינו מהווה הרתעה מספיקה".

השופט שגיא שהורה לנאשם לפצות גם את נהג המונית, ציין כי המעשים אותם ביצע הנאשם מצויים ברף חומרה גבוה. לדברי השופט הם "קשים, מכוערים וראויים לכל גינוי והוקעה".

"לא זו בלבד שהעבירות בוצעו תוך שימוש בסכין יפנית", כתב השופט בגזר הדין, "אלא שהאישום המיוחס לנאשם טומן בחובו חומרה מוגברת בשל ביצוע העבירות יחד עם אחר. כמו כן, הנאשמים לא 'הסתפקו' בכסף ובמכשירי הטלפון ששדדו, אלא אף הורו לנהג המונית לצאת מהרכב, וגנבו את המונית תוך פירוק 'הכובע' והמונה".

השופט הוסיף: "מעשיו של הנאשם פגעו באותם ערכים מוגנים שנועדו לשמור על תחושת הביטחון של הציבור בכלל, ועל תחושת הביטחון של נפגעי העבירה בפרט, וכן בערך הגנה על קניינו הפרטי של אדם. יש אף לתת את הדעת לעוצמת החוויה הקשה הנגרמת לנפגעי העבירה כתוצאה מביצוע עבירות מסוג זה. מידת הפגיעה בערכים אלו משמעותית, בין היתר, נוכח ההצטיידות המוקדמת והשימוש שעשה הנאשם בסכין, וגניבת המונית עצמה והשחתתה".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות