עתירה נגד לשכת עוה"ד והיו"ר חימי: להפסיק ישיבות בזום

חברי מועצת לשכת עוה"ד פנו לביהמ"ש בטענה כי היו"ר, עו"ד אבי חימי, מנהל דיונים מפרכים בזום על נושאים שוליים: "הוא מנסה להחליש את הביקורת נגדו
דנה לווינסקי |
עו"ד אבי חימי. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

המשק חוזר אט אט לשיגרה? בלשכת עורכי הדין פחות. חברי מועצת לשכת עוה"ד עתרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד היו"ר עו"ד אבי חימי שממשיך להתעקש ומקיים ישיבות בזום. לטענת העותרים, חימי שמנהל דיונים מפרכים על נושאים שוליים "עושה זאת כדי להחליש את הביקורת נגדו".

כזכור, בחודש יוני הוגשה עתירה דומה נגד חימי, אולם בית המשפט קבע אז לאחר פשרה שהמועצה הארצית תדון בזום בנושא דרך קיום הישיבות, ותכריע אם לעבור לקיימן באופן פיזי. מרבית חברי המועצה העדיפו לקיים ישיבות זום וכך אלה נמשכו. כעת לשבעה מתוך 44 חברי המועצה הארצית, נמאס מישיבות הזום וכעת עתרו שוב לבית המשפט שיורה לעו"ד חימי, לכנס את ישיבות המועצה במגבלות התו הירוק ולא באמצעות הזום.

לטענת העותרים מאחר ועו"ד אבי חימי קובע את סדר היום, הוא בוחר לדון תחילה בנושאים איזוטריים ושוליים, תוך ניהול דיונים מפרכים וארוכים, ואילו את הנושאים המהותיים אשר מתווים את מדיניות הלשכה, הוא דוחה בדרך כלל ומעלה את הנושא לדיון לאחר שעות רבות, כאשר מרבית החברים כבר מותשים, פורשים מהישיבה מתוך אמונה שהנושאים המהותיים יועלו לדיון בישיבה העוקבת.

בנוסף, טוענים העותרים כי כינוס הישיבות בזום מאפשר לחימי לקיים הצבעות שמיות, ולהעלות קודם שמות של מי שהוא יודע שיתמכו בהחלטה, כך שלעיתים הצבעת המתנגדים שנדחקת לסוף היא כבר חסרת משמעות, וזאת בניגוד לדינמיקה של הצבעה סימולטנית בהרמת יד. לטענת העותרים בחמישה החודשים האחרונים אושרו בישיבות הזום שורה ארוכה של החלטות מהותיות, כולל החלטות בעלות השלכות תקציביות כבדות כמו מתווה התקשרויות של החברה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות