אישום: שוטר ומתנדב חשמלו אדם שלא עטה מסיכה

בן אפגן, שוטר מרחב איילון והמתנדב אבישי כהן, נאשמים בביהמ"ש השלום בת"א בתקיפה אלימה של צעיר, תושב חולון, שלא עטה מסיכה וסירב להזדהות בפניהם
רונן לוי |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

לבית משפט השלום בת"א הוגש כתב אישום נגד שוטר מרחב איילון, בן אפגן והמתנדב אבישי כהן, בגין תקיפה בנסיבות מחמירות, של צעיר, תושב חולון, שלא עטה מסיכה ובתחילה סירב להזדהות בפני השוטרים. המדובר במקרה נוסף שבו אלמלא הוא היה מתועד על ידי חבריו של הצעיר לא היתה נפתחת כל חקירה נגד השוטר והמתנדב.

על פי עובדות כתב האישום, במהלך משמרת שגרתית, נסעו הנאשמים בניידת המשטרה יחד עם שוטרת במסגרת שירות חובה. בשלב מסוים, הם הבחינו בשלושה חברים צועדים יחד כאשר אינם עוטים מסיכה. השוטר שאל שניים מהם מדוע הם אינם עוטים מסיכה והם ענו לו כי הם יוצאים לקנות בקיוסק הסמוך. בעקבות זאת, ביקש מהם את מספר תעודת הזהות שלהם והמתלונן סרב לכך מספר פעמים. השוטר הודיע לו שהוא מעוכב לתחנה לצורך זיהויו, אך הוא סירב לעיכוב והשוטר הודיע לו על מעצרו.

הנאשמים ניסו לאזוק את המתלונן, אך הוא התנגד והשוטר הודיע לו כי יעשה שימוש בשוקר. בשלב זה, ביקש המתלונן להציג את תעודת הזהות שלו, ואמר למי מהנאשמים: "מה יש לך אחי? קח תעודת זהות". בשלב מסוים, הצליח המתלונן להוציאה מכיס מכנסיו וחבריו פנו למתנדב ואמרו לו: "קח תעודת זהות. הוא הביא לך תעודת זהות".

את השוטר והמתנדב זה כבר לא עניין הם היו באמוק ניסו להשלים את אזיקת המתלונן, כאשר הם מצמידים אותו לתא המטען והשוטר הפעיל על המתלונן את השוֹקר. המתלונן זעק מכאב, שאל את השוטר אפגן: "מה יש לך אחי?", והלך לאחור. השוטר המשיך להפעיל לכיוונו את השוקר, אך לא פגע והמתלונן מעד ונפל על הרצפה.

על פי כתב האישום, גם שהמתלונן היה שרוע על הרצפה, בעטו בו הנאשמים בפלג גופו התחתון, אחזו בו והטיחו בו מכות אגרוף. הנאשמים אף הפעילו את השוקר והלמו בו במכות אגרוף לראשו, ולבסוף היכו אותו באמצעות קת השוקר בראשו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות