נאשם בסחר בסמים – שוחרר למעצר בית

למרות הצהרת התביעה על כוונתה להגיש כתב אישום חמור נגד תושב המרכז בן 31, החשוד ב-6 עסקאות סמים, נעתר ביהמ"ש השלום בראשל"צ לבקשת באת כוחו, עו"ד רלי אבישר רווה והורה על שחרורו לחלופת מעצר
מעיין לביא |
סחר בסמים קוקאין
סחר בסמים, אילוסטרציה envato

למרות הצהרת תובע וכתב אישום חמור, על סחר בסמים בצוותא, שופט בית משפט השלום בראשון לציון, טל ענר, החליט לשחרר למעצר בית, את תושב המרכז בן 31, שנעצר בחשד ל-6 עסקאות סמים.

השופט קיבל את טענת עו"ד רלי אבישר רווה, שבפרשות דומות של סחר בסמים שוחררו החשודים בחלופות מתאימות.

מדובר בחשוד שנעצר בחשד לסחר בקוקאין וקנביס במספר עסקאות בודדות שבוצעו בחודש יוני בשנה שעברה. המשטרה הגישה הצהרת תובע לפיה יוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

הסניגורית עו"ד אבישר רווה, שביקשה לשחררו למעצר בית, ציינה כי היקף מעורבותו של חשוד זה, שנעדר עבר פלילי, בסחר בסמים, אינו ברף הגבוה וכל העסקאות היו בחודש יוני שעבר וחלוף הזמן מראה שהחשוד לא מעורב בעסקי סחר בסמים למעט אותו זמן ספציפי ומעולם לא עסק בסחר.

"חשוד ללא עבר פלילי", עו"ד רלי אבישר רווה

"אנו מדברים על אדם נעדר עבר פלילי", אמרה עו"ד אבישר רווה, "עבירות שנעברו לפני 8 חודשים, על רקע של שבועיים ימים, בשים לב לכך שהמשיב באופן יזום ניתק את הקשר עם אותו אחר, שהאחר נעצר כבר בחודש נובמבר. עד נובמבר אין תקשורת בין המשיב לאחר. האחר שניצל את החשוד כאן. חלוף הזמן מראה שהחשוד לא מעורב בעסקי סחר בסמים למעט אותו זמן ספציפי מעולם לא עסק בסחר".

השופט ענר קיבל את בקשת עו"ד אבישר רווה והורה על שחרורו של החשוד ממעצר, זאת לאחר שהגישה המשטרה ערר על הפסיקה, אותו דחה בית המשפט המחוזי והותיר את החלטת השחרור על כנה.

השופט ציין בהחלטתו כי "באותה פרשה נחקרו ושוחררו חשודים נוספים שדומים מבחינת מעמדם בהיררכיה של הפצת הסם, ומבחינת היקף החשדות כנגדם… אמנם נציג המבקשת טען שהבדלים ראייתיים הם שהובילו לאבחנה בין שתי קבוצות החשודים, אך לדעתי גם אם יש שוני מסוים בעוצמת החשדות בין שתי הקבוצות, הרי שהשוני אינו ברמה כזו שמצדיקה חלוקה דיכוטומית של דין שונה בין שתי קבוצות החשודים. ב"כ החשוד הפנתה לפסיקה של בתי המשפט השלום והמחוזי בפרשות דומות של סחר בסמים שבהן שוחררו החשודים בחלופות מתאימות כבר בשלב הצהרת התובע".


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות