הסיבה לתקיפה? נאלץ להמתין לשולחן במסעדה

לקוח של מסעדת בית הפנקייק בכפר ויתקין, כעס על העובדים במקום לאחר שהסבירו לו כי עליו להמתין בתור לשולחן, ועל כן היכה את המלצרית ואת אחראי המשמרת. ביהמ"ש גזר עליו שנת מאסר
המתין שנה ושבעה חודשים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר שנת מאסר לנאשם שהתפרע בבית הפנקייק בכפר ויתקין והיכה את המלצרית, ושני אחראי משמרת. הנאשם שנמצא כעת במעצר עד תום ההליכים בתיק אחר בו התפרע באזור הצפון, ישלם פיצויים בסך 12 אלף שקלים למעורבים באירוע ולמסעדה.

על פי כתב האישום, בו הורשע הנאשם בריבוי עבירות אלימות כלפי עובדים במסעדה, על רקע של מה בכך – איומים, תקיפה, תקיפה הגורמת חבלה והתנהגות פרועה במקום, הוא הגיע לפני כשנתיים בשעות הערב בצוותא עם אחרים למסעדת "בית הפנקייק" כשהוא תחת השפעת אלכוהול. בעת שהמתין להושבה בשולחן פנוי, התנהל דין ודברים בינו לבין העובדים במקום. הנאשם פנה למלצרית בבקשה כי תפנה עבורו שולחן, וזו הסבירה כי ייאלץ להמתין מכיוון שאחרים הגיעו לפניו.

בתגובה אמר לה הנאשם: "יאללה יאללה תפני". המלצרית השיבה כי זה לא יקרה, ובתגובה איים עליה הנאשם כי "יעיף לה סטירה". לאחר שהשיבה כי אם יעשה כן, תזמין משטרה למקום, היכה אותה הנאשם בידו בלחיּה, והתיישב בשולחן הממוקם בכניסה למסעדה.

בעקבות זאת, כך על פי המתואר בכתב האישום, פנתה אליו אחראית המשמרת ואמרה לו כי לא מרימים יד על בחורה, ושאלה מדוע התנהג כך. בתגובה קילל אותה הנאשם. במהלך חילופי הדברים ביניהם קם לפתע הנאשם במהירות לכיוונה של אחראית המשמרת, ולאחר שהצליחה להימלט נטל הנאשם קערה עשויה נירוסטה וזרק אותה לעברה וניסה לדלוק אחריה בעוד עוברי אורח ניסו למנוע ממנו מלהתקרב לדלת הכניסה למסעדה. אחראי משמרת נוסף ועובדים נוספים הצליחו למנוע מהנאשם מלהיכנס לתוך המסעדה, תוך שהנאשם דחף אותו והעיף את ידו.

כעבור זמן קצר, כך נטען, שב הנאשם ונכנס לתוך המסעדה כשהוא אוחז כפכף בידו, וחיפש את אחראית המשמרת בצעקה "איפה המתולתלת הזאת?", ואילו היא נמלטה מפניו למטבח המסעדה. הנאשם נכנס אחריה למטבח כשהכפכף בידו, ואילו עובדי המסעדה חצצו בינו לבין אחראית המשמרת והדפו אותו אל מחוץ למסעדה, כשמי מהם בעט בנאשם והלה היכה בידיו שניים מהם.

אך בזאת לא הסתיים האירוע. כאשר שב הנאשם וניסה להיכנס למסעדה, זאת תוך שהיכה את אחראי המשמרת במכות אגרוף בפלג גופו העליון. הוא נטל חפצים שונים לרבות סכו"ם, כוסות, קפה חם ועוד, אותם השליך לעבר עובדים במסעדה והמשיך להכות בהם. כתוצאה מהאירוע נפגעו מספר עובדים ובעקבות הבהלה שנוצרה במסעדה עזבו סועדים את המקום.

לאחר שהורשע ובמהלך שלב הטיעונים לעונש, הגישה התביעה את גיליון הרשעותיו של הנאשם ממנו עלה כי לנאשם שבע הרשעות קודמות ושני תיקים מוקדמים מבית המשפט לנוער שהסתיימו ללא הרשעה. הרשעה נוספת מבית משפט השלום בטבריה בגין ריבוי עבירות תקיפה גורמת חבלה, 2 עבירות איומים, החזקת סכין והיזק לרכוש במזיד. הליך שבמסגרתו טרם נגזר דינו ובגינו הוא עצור עד לתום ההליכים. התביעה עמדה על האינטרסים המוגנים שנפגעו כתוצאה ממעשיו של הנאשם, אשר נקט אלימות שלוחת רסן במסעדה הומה אדם.

השופט אבנון ציין בגזר הדין כי תיאור האירועים גילה כי היו לנאשם הזדמנויות רבות להימלך בדעתו אך לא עשה כן. "הכל החל בכך שהנאשם סירב להמתין כאחד האדם לכך שיתפנה עבורו מקום", כך כתב בגזר הדין, "והתעקש להקדים את האורחים שהגיעו לפניו והמתינו בסבלנות לתורם. אלא שהנאשם לא הסתפק בהתנהגות גסת רוח למלצרית, הוא איים עליה. כשניסתה להרתיעו בהודיעּה כי אם יעשה כן תזעיק משטרה, לא נסוג בו. נהפוך הוא. הנאשם איים, וביצע, סטר למלצרית על לחיּה והתיישב בשולחן לא לו",.

השופט התייחס עוד לכתב האישום בגינו הוא נתון במעצר עד לתום ההליכים וממתין לגזירת דינו. "עיון בהכרעת הדין מגלה אירוע דומה בנסיבות רבות להתרחשות מושא כתב האישום דנן", כך כתב השופט אבנון. "זירת הפעולה שונה, חוף הכינרת, אך התנהגותו האלימה והפרועה של הנאשם דומה, כמובן, מבלי להביע דעה באשר לחומרת המעשים שם, סוגיה שנתונה לפתחו של בית המשפט. קצינת המבחן התרשמה מעבריין חוזר בתחום האלימות, כזה שטרם הפנים את חומרת התנהגותו, איננו מגלה אמפתיה לקורבנותיו, איננו מסוגל להתבוננות פנימית, דחה הצעות לשילוב בהליך טיפולי, וכזה שנשקפת ממנו מסוכנות גבוהה. קצינת המבחן לא רק נמנעה מהמלצה טיפולית, אלא שבאופן חריג מצאה להמליץ להשית על הנאשם עונש מאסר מוחשי שיציב בפניו גבול והרתעה מפני הישנות מעשיו".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות