לתשומת ליבכם: חוק חדלות פירעון החדש

בעלי חוב המעוניינים לפנות להליך חדלות פירעון זכאים כיום לאוזן קשבת מצד מוסדות המדינה המעוניינים להוביל אותם לשיקום כלכלי. כך זה עובד
%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%90%d7%95%d7%91%d7%99%d7%98%d7%a8 |

מדי שנה פונים בעלי עסקים, כמו גם אנשים פרטיים לאופציה של חדלות פירעון, או כפי שהיא מוכרת בשפה העממית יותר כ"פשיטת רגל".

זוהי למעשה סיטואציה במסגרתה פונה אדם/חברה/תאגיד אל רשויות המדינה, לאור אי יכולתו לשלם את חובותיו במועד. בשלב זה נעשית פנייה לקבלת צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון שנועדה מחד להביא לשיקומו הכלכלי של האדם ובה בעת לאפשר לו לפתוח "פרק חדש" בחייו תוך יכולת השתלבות אידיאלית חזרה אל מעגל העבודה.

החל מספטמבר 2019 נכנסה לתוקפה רפורמה במסגרת "חוק חדלות הפירעון ושיקום כלכלי", שמטרתה נועדה למנוע מהחייבים תהליכים בירוקרטיים מתישים המתווספים גם כך למצב כלכלי ונפשי רעוע בו הם נמצאים. ההליך החדש מאפשר בחלק מן המקרים בהם הוכיח החייב כי הפסדיו נגרמו בתום לב לזכות בהפטר, דהיינו מחיקה של החובות בהליך מזורז. יצוין כי תהליך זה מתבצע רק לאחר בדיקה לפני ולפנים של של החייבים, תוך התייחסות להתנהלותם הכלכלית לאורך השנים ולסיבות בגינן צברו את החוב.

התוספת החדשה לחוק מתמקדת אפוא בשווי הנכסים של החייב בפועל אל מול ההתחייבויות העתידיות שצבר. הרעיון העומד בבסיס חוק חדלות הפירעון נועד ליצור מערכת של איזונים ובלמים, שתאפשר מצד אחד את החזר החוב (לפחות בחלקו) באמצעות פריסת תשלומים נוחה ומתן הפטר מסוים, ומנגד לאפשר הליך שיקומי אמיתי עבור החייב על מנת שלא ידרדר לתהומות כלכליים.

יתר על כן, אחד השינויים המרכזיים במסגרת הרפורמה החדשה מתייחס לחייבים בהיקף נמוך יחסית של עד 150 אלף ש"ח, שהקביעה בעניינם תיעשה על ידי רשם ההוצאה לפועל ולא על ידי בית המשפט. עבור חייבים בסכומים גבוהים יותר, הרי שההכרעה בעניינם תיעשה אך ורק בבית המשפט, אם כי בהליך מזורז באופן משמעותי לעומת העבר, החוסך זמן, אנרגיה ומשאבים מצידו של החייב.

חשוב להיוועץ בעורך דין המתמחה בהליכי חדלות פירעון על בוריים, שכן מדובר בתהליך משפטי מורכב הדורש הבנה ומיומנות שתסייע לחייב, בסופו של יום, לנהל את עניינייו הכספיים, לרבות סיוע במחיקת חובות והסדרים נוחים מול הנושים השונים (בנקים, מוסדות המדינה, ספקים ועוד).

לשיחת ייעוץ עם עו"ד אורן ליטוין –בעל ניסיון של שנים עם מאות תיקים של חייבים, כמו גם היכרות מעמיקה "מבפנים" עם מערכת ההוצאה לפועל – מלאו פרטים:

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות