איך נפרדים זוגות חד מיניים?

נישואים חד מיניים לא מוכרים באופן פורמאלי בישראל, איך זה משפיע על הזוגות שמבקשים לפרק את התא המשפחתי? איך מחלקים את הרכוש וכיצד קובעים משמורת על הילדים? מדריך למתגרש החד מיני
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%92%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%97%d7%a1%d7%95%d7%9f |
לב שבור על צלחת גירושין

ישראל עדיין לא מכירה בזכותם של זוגות חד מיניים להתחתן ולהקים כאן בית משום שהדבר נוגד את כללי ההלכה היהודית. בשל כך, זוגות חד-מיניים בישראל נישאים בטקסים חלופיים, בנישואים אזרחיים או מקימים בית משותף מחוץ לרבנות. אך מה קורה כשהיחסים עולים על שרטון? איך מתנהל פירוק התא המשפחתי אצל זוגות חד-מיניים?

זוגות חד-מיניים מעמדם כמעמד ידועים בציבור, במידה ויבחרו להתגרש לא יעשו זאת ברבנות כמו זוגות הטרוסקסואלים אלא יתנהלו בהליך משפטי בבית המשפט לענייני משפחה.

פירוק התא המשפחתי יכול לכלול נושאים מורכבים כמו קביעת המשמורת לגבי ילדי בני הזוג, חיוב במזונותיהם וחלוקת הרכוש.

אם תפעלו מבעוד מועד, ותעגנו את הסוגיות הללו במועד הנישואים או הקמת התא המשפחתי – תחסכו לעצמכם הרבה כאבי ראש, כאבי לב וסכסוכים מיותרים.

העצה הזאת תקפה גם לזוגות הטרוסקסואליים.

עו"ד ג'יין חסון

בנוגע לסוגיית המשמורת והמזונות, החוקים הקיימים בדיני המשפחה – תקפים גם כאן.

אם תגיעו להסכמות, או שקבעתם את הדברים בראשית הקשר, אזי תוכלו לעגן את ההסכמות האלו בהסכם משותף ומסודר שיובא לאישורו בית המשפט לענייני משפחה ויקבל תוקף של פסק דין. אם אין הסכמות, תפנו להליך משפטי בבית המשפט לענייני משפחה ושם תיפול ההכרעה על פי הנסיבות של המקרה הספציפי.

בית המשפט יבחן, לגבי המשמורת, מהי טובת הילד והוא יעשה זאת לאחר שיבחן את המסוגלות ההורית של כל אחד מההורים, היכולת הכלכלית וטיב הקשר עם הילד.

אם ניתן, בהתאם לגילו ובגרותו של הילד, יוכל בית המשפט גם לשמוע את עמדתו של הקטין.

על פי דיני המשפחה, חובת המזונות מוטלת בעיקר על האב.

כשמדובר בזוגות חד מיניים נקבעים דמי המזונות בהתאם למשמורת וזמני שהות.

לרוב ישלם ההורה שאינו משמורן דמי מזונות להורה המשמורן.

באשר לרכוש שצבר הזוג במהלך חייהם המשותפים, כדאי ורצוי לחתום על הסכם ממון שיקבע את אופן חלוקת הרכוש במידה ויחליט להיפרד. אם לא חתמתם על הסכם ממון תוכלו לכתוב הסכם חלוקת רכוש לאחר שקיבלתם את ההחלטה להיפרד. ההסכם יוגש לאישור בבית המשפט לענייני משפחה.

אם לא חתמתם על הסכם ממון ולא הגעתם להסכמות, בית המשפט יקבע את חלוקת הרכוש בהתאם לחוק זאת באופן שווה בין הצדדים. חלוקה זו נקראת איזון משאבים.

זוגיות היא זוגיות כשם שאהבה היא אהבה ובמסע המשותף יתכנו מהמורות וצמתים ולעיתים אף פרידות וסופים, בין אם בניתם משפחה יחד או בחרתם רק בזוגיות גם בסוף הדרך הביטו בעיניו של האדם ממנו אתם נפרדים והזכרו כמה אהבתם ואיך הכל התחיל למרות שעכשיו נגמר.


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות