פוטרה כי נכנסה להריון – ותשוב לעבודתה

משרד התמ"ת קיבל את גרסתה של עובדת ברשות מקומית שטענה כי פוטרה משום שהרתה והורה על השבתה המיידית לעבודתה: "המעסיק לא הרים את נטל ההוכחה"
רונן לוי |
אילוסטרציה

עובדת בראשות מקומית שפוטרה בשל הריונה, קיבלה מתנת חג לראש השנה, לאחר ש משרד התמ"ת קיבל את טיעוני באת כוחה של העובדת, עו"ד ליזה דמרי, ובהחלטה תקדימית, קבע כי פיטוריה יבוטלו הפיטורים והיא תושב לאלתר לעבודתה.

מדובר בעובדת, המועסקת בראשות מקומית מזה שנה וחצי, שטענה כי לאחר שהרתה פוטרה ממקום עבודתה, בשל הריונה. העובדת, באמצעות עו"ד ליזה דמרי, פנתה למשרד התמ"ת על מנת שיבטלו את פיטוריה. לפנייתה צירפה מסמכים שהעידו כי מעסיקיה מעולם לא טענו כי תפקודה לקוי וכי רק בשל הריונה החליטו לפטרה.

עו"ד ליזה דמרי

נציגת התמ"ת קבעה כי לא השתכנעה כי מדובר במצב שבו תפקוד העובדת מצדיק את פיטוריה, ולו מן הסיבה המרכזית, כי המעסיק אינו המציא לטענותיו הרבות והקשות ולו ראייה אותנטית אחת, המעידה על תפקודה הלקוי, או לכל הפחות על דרישותיו לשיפור בתפקודה.

"העובדת הועסקה ברשות ציבורית לאורך שנה וחצי", כתבה הנציגה, "וסביר שהייתה מתועדת ולו שיחה אחת עם העובדת בנושא תפקודה. גם אם לא באופן רשמי, לכל הפחות בהתכתבות בדוא״ל או במסרונים בפלטפורמות השונות".

בהמשך צוין כי בנסיבות שהוצגו על ידי עו"ד דמרי, היא לא השתכנעה מדברי המעסיק כי הריונה של העובדת, לא היווה גורם בהחלטת הפיטורים. "בשעה", נכתב בהחלטה, "שהמעסיק לא הרים את נטל ההוכחה כאמור, ובהתאם להוראות ולתכלית החוק, בשים לב למערכת האיזונים בין רצון המעסיק לסיים העסקתה של העובדת המועסקת במשרת אמון, לבין צרכי העובדת בהיותה בזמן היריון, איני מתירה את הפיטורים". נציגת התמ"ת הורתה לרשות המקומית להחזיר את העובדת מידית לעבודתה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות