השוטר ש"שמר" על בעלי מכוני ליווי – הורשע בקבלת שוחד

רכז מודיעין מאזור חיפה הורשע בשלל עבירות של מסירת מידע משטרתי למנהלי בתי בושת ובסיוע להם בתמורה לטובות הנאה וכספים
רונן לוי |
קפוצ'ון
אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע השבוע את גרי רבינוביץ', רכז מודיעין ששירת בתחנת חיפה ובתחנת טירת הכרמל במסירת מידע משטרתי למנהלי בתי בושת ובסיוע להם בתמורה לטובות הנאה וכספים.

רבינוביץ', תושב זיכרון יעקב בן 51, שירת כרכז מודיעין באזור חיפה. לפי כתב האישום שהוגש נגדו על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בינו לבין ברק פגי שניהל מספר בתי בושת באזור חיפה, נוצר קשר בשנת 2017 שהלך והתהדק.

במסגרת הקשר ביניהם, כך טוענים במח"ש, סיפר פגי לרבינוביץ' אודות עסקי בתי הבושת שאותם ניהל, על הרווחים אותם הוא מפיק ועל הפעילות העסקית של בתי הבושת. פגי אף עדכן אותו בעניין הבאת נשים לארץ לצורך העסקתן בזנות.

לפי האישום, רבינוביץ', תוך ניצול תפקידו, סייע לפגי, בין היתר בכך שמסר לו מידע על אודות פעילות משטרתית, סייע לו והתערב בעת ביצוע פעילות משטרתית בבתי הבושת. עוד נטען כי הוא העלים עין מעסקי בתי הבושת והעבירות הפליליות החמורות שאותן ביצע פגי ושעליהן דיווח לו.

בית המשפט הרשיע את רבינוביץ' בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום. בנוסף הוא הורשע בעבירות של שיבוש הליכי משפט, שכן באחת הפשיטות המשטרתיות שנערכו על בית הבושת שניהל פגי, ציין רבינוביץ' בכזב בפני הכוח המשטרתי שפשט על הדירה, כי פגי אינו מפעיל במקום בית בושת. רכז המודיעין, כך לפי הרשעתו, אף הדריך את בעל בית הבושת למסור גרסה שקרית בחקירתו.

עוד הורשע רכז המודיעין בכך שקשר קשר שוחד נוסף עם אדם נוסף שהפעיל בתי בושת באזור חיפה, והעניק לו, בין היתר, הגנה מפני פעילות משטרתית, בתמורה לכסף.

"בית המשפט קבע כי מדובר במערכת יחסים שוחדית בין שוטר האמון על מניעת עבריינות, אשר מסר מידע פנים משטרתי לבעלי בתי הבושת, סייע בעדם בענייניהם המשטרתיים ואף העלים עין מביצוע עבירות חמורות על ידם", מסר עו"ד שקד דהן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, לאחר ההרשעה.

לדברי עו"ד דהן, "הקשר השוחדי הוא ההסבר היחיד לטיב הקשר ההדוק בין שוטר, נציג חוק במערך המודיעין, הנפגש באופן ידידותי עם עבריינים ומנהלי בתי בושת פעילים ומקיים עמם מערכת יחסים מוסוות, לא מדווחת, מתחת לאפה של המשטרה, תוך שימוש בקודים, לאורך זמן ובתדירות גבוהה. מח"ש טענה כי שוטר אשר נמנע מלדווח על עבירות עליהן הוא מתוודה, מסייע לעבריינים ומוסר מידע פנים משטרתי מחבל בעבודת המשטרה וגורם לפגיעה באמון הציבור".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות