כעבור שנה: רכישות ומכירות הנדל"ן עדיין נתונות לספק שמורגש כראוי במשק

על רקע משבר הקורונה, על שלל השלכותיו, לפניכם מדריך שבתקווה גדולה ישפוך אור על נושאי המקרקעין בשעה כה מורכבת בקרב הציבור
עו"ד גיל אלימלך |
עורך דין גיל אלימלך
עו"ד גיל אלימלך

בשונה מהקורונה עצמה, שאותה כלל לא ניתן היה לצפות, את הפגיעה בתחום הנדל"ן כבר צפו אנשי התחום ועורכי הדין כבר בתחילת השנה שעברה. זו תקופה מורכבת וחסרת תקדים בה העולם כולו נעצר על כל שורותיו. לפניכם מדריך, שבתקווה גדולה ישפוך אור על נושאי המקרקעין בשעה כה מורכבת בקרב הציבור.

הסגרים, התחלואה הגבוה והפחד הטילו אי וודאות גורפת סביב עולמו האישי והכלכלי של האזרח, בניהם קבלת ההחלטות באשר למכירה או רכישה של קניינו. מיליוני אנשים הוצאו לחל"ת, איבדו את מקור פרנסתם או לחלופין ספגו ירידה דרמטית בהכנסות. כל אלו הביאו באופן חד משמעי לירידה בביקוש לנכסי מקרקעין, אם כי הנושא ברור ותואם את המכלול בו כלכלת המדינה נפגעה משמעותית.

שינויים רבים התקיימו בקרב עצמאים ואזרחים במדינה, סגירת עסקים, מעבר חזרה לבית ההורים עקב חוסר ביכולת לעמוד בהוצאות התשלומים ועל כן לא נופל המצב מהגדרה קשה – כזאת שהביאה את המדינה והעולם לכאוס.

אילוסטרציה evanto

מה שאופטימי בעולם המקרקעין בימים אלו, ומאפשר לציבור לחקור נתונים רחבים יותר סביב היצע שצמח באופן ניכר. הפגיעה הכלכלית הביאה את הציבור לרצון גדול יותר למכירה של נכסים עקב הצורך בנזילות בימים מורכבים אלו, דבר המעיד על הזדמנויות מרובות בשוק הנדל"ן בארץ, אותם הזדמנויות שלא פשוט יהיה לממש אך חשוב לדעת שהן אכן עומדות זמינות. למעשה, ברובו המוחלט של שוק הנדל"ן בארץ פוגשת המדינה את המדרגה התחתונה ביותר מבחינת מחירי הדירות.

אילו פרספקטיבת רווחים תואמת רכישות נדל"ן בימים אלו?

התשובה היא לטווח הארוך. בטווח הקצר, תוך כוונה לצמיחה של רווחים בשנים הקרובות זהו עניין שלא היינו בונים עליו בשנים הקרובות, סיכוי כמעט אפסי יהיה למצוא נכס באזורי ביקוש גבוהים או אפילו בינונים, אבל רגע. קחו דוגמא חסרת עוררין באשר למשבר הכלכלי הגדול שהתקיים בארה"ב ב-2008, בעקבותיו מחירי הדירות צנחו ב- 10% בשנה. אולם, בעשור שלאחר מכן כבר צמחו כמעט ב- 100%.

מכאן ניתן ללמוד כי בשונה מהמשבר האישי של האומה האמריקנית, עומד כרגע העולם כולו במשבר כלכלי שעתיד העתיד לייצר טריפל אפקט ויותר. אותו עתיד שיביא עמו סדרי גודל גדולים בהרבה יותר של עליית ערך הדירות בשנים הבאות שיבואו עלינו לטובה , הן ברמה האישית והן ברמה הגלובאלית הנוגעת בכלכלת הנדל"ן בפרט וכלכלת העולם ככל.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר גיל אלימלך ושות' – משרד עורכי דין וגישור

____________________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%92%d7%99%d7%9c-%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%9e%d7%9c%d7%9a

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות