ענתה בגסות בווטסאפ ונתבעה

חברה בקבוצת "קהילת אומני הילדים בישראל" שענתה בגסות בוואטסאפ נתבעה על ידי חבריה לפיצוי בגין לשון הרע
נעמה כהן |

קבוצת הווטסאפ ״קהילת אומני הילדים בישראל״, הגיעה לבית המשפט השלום בתל אביב סביב סכסוך על השיח בין שני חברים בה. זאת, לאחר שאחד החברים בה הגיש תביעת לשון הרע בסך מאה אלף שקל, נגד אחת החברות שלטענתו פרסמה עליו דברים מתוך כוונה לפגוע בשמו הטוב של אותו חבר להשפילו ולבזותו ולפגוע במשלח ידו.

על פי התביעה, התובע, הינו אדם המתפרנס מעסקי הבידור ושמו הטוב מהווה מרכיב חשוב לצורכי משלח ידו והוא משתייך לקבוצת הווטסאפ״ קהילת אומני הילדים בישראל״ המונה כ- 240 חברים ומשמשת מקור לשיתוף פעולה עסקי בן החברים בתחום עסקי הבידור ובין חברי הקבוצה נמנית גם הנתבעת.

לגרסתו, לפני כחודשיים וחצי פורסם בקבוצה אבוב למכירה עם תמונה בה מוצגת המוכרת יחד עם האבוב וציינה מתחת לתמונה ״מוכרת אבוב למשחרי בריכה 300 שקלים״, התובע הגיב לתמונה ״זה מגיע עם הדוגמנית!״.

מכאן ואילך, כך על פי התביעה, החלה הנתבעת במסע הכפשות ואמירות לשון הרע. בהתכתבות, כך נטען, הטיחה הנתבעת בתובע בתחילה: ״לא.. אבל תחפש אבוב שמגיע עם שכל! דוחה", בהמשך, ביקש התובע את התנצלותה של הנתבעת אשר סירבה וציינה בחצי פה כי מדובר בהטרדה.

על פי התביעה, הנתבעת הגיבה לדברים וכתבה: "עוד יותר גרוע ! תתבייש! גם מטריד וגם טיפש !". עוד כתבה: "בקצב הזח אני שולחת את השיחה הזו למשטרה".

"התביעה תטען", נכתב לבית המשפט, "כי אמירות אלו ביחס לתובע, כי הינו 'טיפש' או 'דוחה', פגעו קשות בתובע ומלוות אותו עד היום ללא שהוא יכול להגן על שמו הטוב וכל ניסיונותיו לטעון אחרת זכו מצידה של הנתבעת לאמירות חריפות יותר עד כדי האשמה כי הוא מטריד מינית וכל זה כאשר היא איננה ה'מוטרדת', אלא רק אחת מחברי הקבוצה ולהזכיר לבית המשפט הנכבד, כל אלו האמירות נרשמו בקבוצה המונה כ- 240 חברים".

הנתבעת, כך עולה מהתביעה, המשיכה במסכת איומים ואף כתבה כי בקבוצה כי שלחה את השיחה למשטרה וציינה "נראה אם אני מגזימה". הנתבעת הוסיפה: ״ואדאג שכל עולם האירועים ידע שאתה מטריד מינית״.

מבדיקה שערך התובע מול משטרת ישראל עלה כי לא הוגשה כל תלונה כנגדו. "ככל הנראה באמירותיה אלו ביקשה התובעת לחזק את טיעוניה בקבוצה, להרתיע או להליך אימים על התובע תוך ניסיון לגרום לו לעזוב את הקבוצה ובכך לפגוע במשלח ידו. יובהר כאן, כי תלונת שווא לגוף ממלכתי בכוונת זדון או לחילופין אמירה בדבר כוונה להגיש תלונה לגוף ממלכתי עולה כדי לשון הרע".

בתביעה צויין כי התובע פנה אל הנתבעת במכתב התראה, ובתגובה הנתבעת יצרה עימו קשר טלפוני וטענה כי דבריו של התובע אינם מקובלים ובנוסף לכך גיסתה שהינה שוטרת במדים ייעצה לה להגיש תלונה במשטרה והיא בחרה שלא לעשות זאת משיקולים השמורים עמה. לדבריה, היא נפגעה בשל "הלינץ׳ שנעשה לה".

חבר הקבוצה טוען כי האישה התנצלה בפניו בצורה מסויגת אך הדגישה כי היא הנפגעת העיקרית. היא גם שלחה מכתב בו נכתב כי היא "קורבן של בריונות מצידו" וכי הוא זה שמתנהל כ״קוזק הנגזל״ בעוד היא הנגזלת והיא זו שמגיעה לה ההתנצלות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות