המדינה מערערת על ההחלטה להותיר באיזוק אלקטרוני את ראש מועצת ג'וליס לשעבר שהורשע ברצח

הרצח היה לפני ארבע שנים, ובשנתיים האחרונות שהה סלמאן עאמר במעצר בית באיזוק אלקטרוני. גם לאחר שהורשע ברצח, בטרם גזר הדין, לא השתכנע ביהמ"ש המחוזי להפסיק את המעצר באיזוק, ולכן הערר
רונן לוי |
סלמן עאמר. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לביהמ"ש העליון הוגשה הודעת ערר על החלטת המחוזי בחיפה להותיר במעצר, בפיקוח אלקטרוני, את ראש מועצת ג'וליס לשעבר, סלמאן עאמר, שהורשע ברצח בכוונה תחילה של מוניר נבואני ז"ל. לטענת התביעה, על בית המשפט העליון להורות על מעצרו של הנאשם מאחורי סורג ובריח, שכן לטענתה קיים חשש "ממשי ומובהק" להימלטות של הנאשם מן הדין.

על פי הכרעת הדין, לפני כארבע שנים, ירה הנאשם במגרש החניה של מועצת ג'וליס לעבר המנוח 7 כדורים מטווח קצר, באמצעות אקדח שהחזיק ברשיון, על רקע סכסוך בין השניים, וגרם למותו.

מעצרו של הנאשם הוארך מספר פעמים, ולפני שנתיים הורה בית המשפט המחוזי על המשך מעצרו בפיקוח אלקטרוני.

עם מתן הכרעת הדין, ביקשה הפרקליטות להורות על מעצרו של הנאשם מאחורי סורג ובריח עד גזר הדין, שכן לטענתה קיים חשש "ממשי ומובהק" כי הנאשם – שלו אזרחות ארגנטינאית וקשרי משפחה ועסקים שם – ימלט לארגנטינה, לאור העובדה שצפוי לו מאסר ממושך. בית המשפט המחוזי דחה את בקשת המדינה, מבלי לנמק מדוע, וקבע כי "לא מצאנו מקום להורות על מעצרו של הנאשם במתקן כליאה".

מכאן הערר, במסגרתו מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון להורות על מעצרו של הנאשם מאחורי סורג ובריח. בהודעת הערר צוין, כי "עם הרשעתו של המשיב בעבירת הרצח, השתנתה נקודת האיזון בעניינו ויש להורות על מעצרו מאחורי סורג ובריח. זאת, עקב החשש הממשי כי ימלט מן הדין ומשחזקת החפות אינה עומדת לו יותר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות