למרות שלא הוגש תסקיר בית משפט שיחרר נאשם בתקיפה למעצר באיזוק

תסקיר המבחן לא הוגש בשל עיצומים, והשופט קיבל את עמדת פרקליטו של הנאשם, עו"ד שפיק דרבאשי, ושחררו למעצר באיזוק אלקטרוני
דניאל בן חמו |
אזיק אלקטרוני. צילום: ויקיפדיה

למרות תקיפה קשה וכתב אישום חמור, שופט בית משפט השלום בבאר שבע, אמיר דורון, שיחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני תושב רמלה, בן 22, שהוגש נגדו כתב אישום בגין קשירת קשר לעשות פשע, חבלה במזיד ברכב ותקיפה וחבלה ממשית ע"י שניים או יותר. השופט דורון קיבל את דברי עו"ד שפיק דרבאשי, לפיהן ניתן לאיין את מסוכנותו של הנאשם במעצר באיזוק אלקטרוני למרות התנגדות התביעה.

על פי כתב האישום, בחודש אפריל השנה קשר הנאשם קשר לביצוע פשע ביחד עם נאשמים נוספים, בכך שתכננו לתקוף בצוותא חדא עבריינים מאזור באר שבע. במסגרת הקשר הנאשם וחבריו הגיעו לבאר שבע ביחד, כשהוא נוהג ברכב מסוג טויוטה. בבאר שבע זייף הנאשם את לוחית הזיהוי הקדמית של הרכב באמצעות נייר דבק שחור, המשיך לביתם של המותקפים ונעצר עם רכבו בכניסה לחנייה בה נמצאו המתלוננים.

הוא יצא מרכבו כשהוא אוחז דבר מה בידו והרס ביחד עם אחרים את רכבם של המתלוננים, בכך שהחלו להכות ברכב באמצעות האלות שהחזיקו בידיהם על רכבם של המתלוננים. לאחר שחלונות הרבב של המתלוננים נשברו, תקף הנאשם את המתלוננים בכך שהחלו להכותם דרך חלונות הרכב, כתוצאה מהמכות נגרמו למותקפים חבלות.

מחלקת התביעות של המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים ובית המשפט הורה לפני כחודשיים, על קבלת תסקיר בעניינו של הנאשם. שירות המבחן ביקש לדחות את הגשת התסקיר, ולפני כשבועיים שירות המבחן אכן פגש בנאשם אבל בגלל העיצומים התסקיר לא הוגש. בשל כך, עו"ד דרבאשי ביקש לשחררו ללא התסקיר. מנגד, התביעה ציינה כי לאור חומרת העבירות המיוחסות לו, למרות העדר התסקיר ולאור החומרה, יש לעצור את הנאשם עד תום ההליכים גם לא במעצר באיזוק אלקטרוני.

השופט דורון קיבל לבסוף את דברי עו"ד דרבאשי והורה על שחרורו של הנאשם למעצר בית באיזוק אלקטרוני. "מתוך כלל האמור, כאשר אין בידי בית המשפט תסקיר כלל ולא ברור מתי ניתן יהיה לקבלו, וכאשר הערבים המפקחים הותירו רושם שיוכלו לעשות מלאכתם נאמנה, והמסוכנות של המשיב תוכל להתאיין באמצעות המעצר באיזוק אלקטרוני", כתב השופט בהחלטתו.
_____________________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט אמיר דורון
_____________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a9%d7%a4%d7%99%d7%a7-%d7%93%d7%a8%d7%91%d7%90%d7%a9%d7%99

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות