הילדים לא רוצים לראות את האב

בית המשפט הורה לאפוטרופוס ושירותי הרווחה לבדוק בדחיפות כיצד לחדש את הקשר עימו
דנה לווינסקי |
"נעדרת מהבית ומזניחה את הקטינים". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בית משפט לענייני משפחה הורה לאפוטרופוס להיכנס לעובי הקורה, בתיק בו שני ילדים לא מעוניינים שני ילדים בגיל העשרה, לא מעוניינים בקשר עם אביהם, זאת בין השאר גם בגלל האם.

כעת, בעקבות תביעה אותה הגיש האב באמצעות עו"ד הילה וינטרוב, הורה בית המשפט לשירותי הרווחה ליתן דעתם האם לא הגענו כבר לשלב בו צריכה פקידת הסעד, על פי חוק הנוער וההשגחה, להיכנס לתמונה.

התביעה שהוגשה על ידי עו"ד וינטרוב נוגעת בבן ובת, ועניינה חידוש קשר מוקדם ככל האפשר, כאשר הוא מנותק בין ילד לבין אביו.

הקשר בין האב לבת נותק מזה שנים, וכעת מציינת עו"ד וינטרוב, שהקשר בין האב לבן נתון תחת איום.

בהחלטותיו בתיק הדגיש בית המשפט כי הוא חושש שלא רק שהקשר בין האב לבת נותק, אלא הוא חושש שהקשר שבין האב לבן, אשר נותק לא רחוק יחסית מהזמן שבו הגיש האב את תביעתו, "יורעל גם הוא" בשל תחושותיה והתנהלותה של הבת.

עו"ד הילה וינטרוב

השופט גם ציין כי למעשה נוהגת האם בבחינת אחד בפה ואחד בלב, כאשר היא מסכימה לטיפול לכאורה, מביאה את הילדים לטיפול, משתתפת כפי חלקה בטיפול, אבל למעשה בפועל הביאה למצב שבו הבת אינה מוכנה לשום קשר עם האב, ובמעין עצימת עיניים היא אינה נותנת את ברכת הדרך גם לחידוש הקשר שבין הבן לאב, וסוברת שהניכור של הקטינים כלפי אביהם הוא מוצדק.

הבן, כך לטענת בית המשפט, הגיע למצב שהוא חוזר על דברי הבת, לאמור, שאין הוא רוצה לראות את אביו, ושני הילדים סוברים שהם יכולים לומר "איננו רוצים", ואיש לא יתעלם מרצונם, להיפך, רצונם יקבל.

כעת, בהתאם לתביעה לניכור הורי של עו"ד וינטרוב, בית המשפט סבור כי הילדים זקוקים לטיפול פסיכולוגי, שמיועד גם לטפל בבוחן המציאות של הילדה, שלדעת בית המשפט חרג הרבה מן המציאות כפי שאנחנו מכירים אותה. וכן לטפל גם בביטחונו העצמי של הבן, ולאפשר לו להבין שמותר לו לנהוג כפי רגשותיו, ולא בהכרח בהתאם למערכת הציפיות שיש לאמו, וכי לא יאונה לו רע בכל מצב שהוא.

כאמור, בית המשפט ביקש מהאפוטרופוס לדין להיכנס בעובי הקורה וגם להודיע לבית המשפט בתוך שבועיים מה בדעתו לעשות כדי לשנות את המצב הקיים וכן הורה לשירותי הרווחה ליתן דעתם האם לא הגיע כבר השלב בו צריכה פקידת הסעד על פי חוק הנוער וההשגחה להיכנס לתמונה.


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות